• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Układ linii autobusowych w Rzeszowie
#21
@Piotr Na górze Tobie odpowiadałem ;P Myślałem że coś jeszcze dodasz do dyskusji xD
  Odpowiedz
#22
@sdk proszę bardzo, oto moja wypowiedź. Przepraszam, że musiałeś tyle czekać, po prostu miałem inne sprawy na głowie i nie miałem kiedy ci na twoją odpowiedź odpisać.

2 - na Orlenie przegub myślę że spokojnie dałby radę, tylko tu jest kwestia czy Orlen się zgodzi na udostępnienie miejsca na pętlę dla autobusów. Coś słyszałem że gdzieś w pobliżu granicy Rzeszowa z Tyczynem ma powstać pętla dla autobusów. Kto wie, może to byłoby lepszym rozwiązaniem...
3 - rozkład ok, ale nie wiem po co ciągnąć tak długą linię? Lepsze rozwiązanie jest chyba z zostawieniem kursów 22 do Świlczy zamiast 3, gdyż po po prostu będzie szybsza, niż długaaśna 3, która i tak jeździ opóźniona....
5 - ale zwróć uwagę też, że też część ludzi korzysta z tej linii z Zalesia, aby dojechać tą linią w rejony hali Targowej. Może zamiast ciągnąć ją na Trembeckiego, to można rozważyć skrócenie do centrum, np: Bardowskiego czy Dworzec PKP? Na pewno absurdem byłaby likwidacja tej linii, jednak sporo ludzi w szczycie z niej korzysta, jak też i poza nim.
6 -w szczycie trochę ludzi jednak w kierunku Słocińskiej jeździ....... Ja mówię, kursy z Niemierskiego można rozważyć , ale tylko w godzinach wieczornych bądź nocnych, bo wtedy rzeczywiście, mało osób w kierunku Słocińskiej jeździ.
8 - ani to, ani to to nie jest konkretne miejsce na pętlę. Najlepszym rozwiązaniem byłoby utworzenie pętli w tych rejonach
12 - kursy na Lubelską pewnie i tak by były na pusto, zresztą pewnie tak samo jest obecnie z 5
13 - też można rozważyć skrócenie do Niepodległości, ale nie wszystkich kursów
14 - jedyna sensowna opcja to skrócić na Zalesie, tak jak było
15 - dobrze na Olbrachta jedną dobrą linię, tylko pytanie którą???
26 - to nie lepiej zostawić ją jako linię weekendową, niż ją całkiem likwidować. Wiadomo, że nikt co chwilę na cmentarze nie jeździ, ale może są i tacy, którzy korzystają z takiego połączenia. Zresztą całe Podwisłocze jest fatalnie skomunikowane, jakbys zabrał jeszcze 7 i 26 to byłoby jeszcze gorzej.....
27 - a co ty chcesz zmieniać w trasie???? Ja, jedyne co bym rozważył to ograniczenie liczby przegubów na tej linii....
34 - ona i tak łapie w rejonach Powstańców i Hetmańskiej opóźnienia..... 
35 - na M10LF linia ta jest odpowiednia
36 - no w ciepłe weekendy to miałoby sens, jedyna linia, którą można w zasadzie bezpośrednio dojechać pod Park Papieski
38 - a obecnie pełni ona funkcję linii głównej? 
39 - popieram twój pomysł. Nic więcej nie mam do skomentowania w tej kwestii
41 - tylko kiedy to będzie????  Big Grin Big Grin
42 - tak samo jak 39. Nie mam nic do skrytykowania w tej kwestii
48 - z częstotliwością tak, ale po co dublować jedną z głównych linii w Rzeszowie ? 19 i tak ma swoje zapotrzebowanie, więc sądzę że byt 48 nie ma żadnego sensu poniekąd. Często jeżdząc tą linią zauważam , że nie ma tłumów na tej linii, to i na Matysówkę mało kto jeździ...
60 - w obecnej chwili tylko Soliny pasują na taką linię. A że jedna jest zepsuta, to jeździ M10LF....
61 - dlatego lepszym rozwiązaniem byłoby połączenie 61 z dawną 50 i dopasowaniu odpowiedniego rozkładu tak, aby można było się przesiąść na linie 18 i 19. A co do połączenia Św Walentego to głupi pomysł to nie jest tylko pytanie co by tam mogło jeździć i jakim taborem ???
  Odpowiedz
#23
@gall anonim

2 - Rzeczywiście kwestia postoju jest regulowana wolą Orlenu, jednak mimo to Orlen nie może zabronić zawracania z pomocą infrastruktury, postój natomiast może się odbywać zwyczajnie na przystanku (jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma) gdyby jechał 18m, jak króciak to by wjeżdżał na MPGK. Tak czy siak - pojawia się tu delikatny problem, jakim jest ilość pasażerów - zwłaszcza w okolicy Wojtyły. Dlatego 2 nie może pełnić funkcji najważniejszej linii na całym os. Karoliny, jedynie w okolicach Baligrodzkiej, wówczas rozkład pasażerów ma szansę być w miarę równomierny.

3 - Jeździ tak, jak rozkład mówi. Ma za to jedną z lepszych częstotliwości - 10 minut. Wink Dla długich linii zazwyczaj łatwiej się robi rozkład, jednak - zwłaszcza na liniach, na których występuje duże zróżnicowanie opóźnień - warto w niektórych miejscach założyć czas wyrównawczy w trakcie kursu... Ale pasażerowie zabiją Wink Zwróć uwagę, że nie liczy się czas samej jazdy, tylko czas zakładanych opóźnień. Jak linia jedzie przez wszystkie korki w mieście to rozkładowy kurs 40min może trwać 1,5h, jak ma natomiast luźną trasę to kurs 3h może trwać 2,5h Wink

5 - Mają 14->10,31, 18->6,10,13,37, 19-> Plac Wolności. W centrum nie ma pętli (i nie będzie). Gdzie te dużo ludzi? 5 pustkami świeci. Kursy, które są pełne zawsze można zostawiać, o to właśnie chodzi w siatce, bisówek może być w cholerę, ale jak są pełne, tak też właśnie 35 bym widział odpowiadając od razu na późniejsze, wówczas gdy pasażerów jest dużo i linia ma branie a linia główna jak tu 34 jest zapchana, 35 może jechać po 34 obsługując dalszą część trasy.

6 - No w szczycie to wszędzie jeżdżą, ale ile? Jest potrzeba kolejnych kursów to dołożyć, ale ja mówię o dość znacznym wzroście częstotliwości, to by były puste wzkm.

8 - Problem to już nawet nie chęci czy inne takie problemiaste, po prostu nie bardzo jest gdzie tę pętlę wybudować... Do tego to, czego nigdy nie będzie - $$$. Moim zdaniem w chwili obecnej nie ma sensu budowy, przebidować teraz a na przyszłość pomyśleć o wybudowaniu czegoś w rodzaju centrum przesiadkowego / minidworca czy innego P&R z tym połączonego w okolicy. Ze względu na powyższe budowa pętli byłaby wydaniem pieniędzy w błoto.

12 - Jakim sposobem 5 ma mieć ludzi? Na Lubelskiej zbiorkom jest kitowy, od piernika linii, ale każda jeździ co rok.

13 - Nie ma pętli. To jedyna przyczyna dla której jeździ (pusta) na szpital.

14 - Nie ma gdzie stać....

15 - No ja stawiam na 9 w lekko zmienionej trasie i częstotliwości.

26 - A tu się pojawia pytanie o czym w ogóle mówimy. Ja tu mówię o dniu roboczym, na dodatek w okrojonej wersji. Podwisłocze obecnie ma chujnię, 26 to dla nich obecnie nie linia, nie ma sensu odkąd jest Most Zamkowy, jedyna jej (wątpliwa) zaleta to cmentarz, wątpliwa ponieważ do Lwowskiej już się dojechać nie da (powstanie 7). Ponadto, jak już wspomniałem, weekend różni się znacznie, nie tylko 26, ale całą siatka w weekendy, poza podstawą, powinna wyglądać inaczej, ponieważ inne są potrzeby komunikacyjne, choćby ten wspomniany cmentarz, ale także... Ogrody działkowe - nikt przecież nie bierze pod uwagę, że poza pracą na działce działkowicze również zechcieliby czasami skonsumować coś odprężającego w otoczeniu zieleni, gdyby mieli zapewnioną możliwość powrotu.

27 - Mogę Ci pokazać dane dotyczące ilości pasażerów. Przeguby są potrzebne. I właśnie to trzeba zmienić, aby były - w najlepszym, wyimaginowanym wypadku - potrzebne na co najmniej większości trasy, obecnie pół trasy 27 przepiernicza na pusto. Być może również jakimś wyjściem byłoby zrobienie z niej pętelki jak 42, ale przez Rejtana i Most Zamkowy?... Tak czy siak z w/w (chyba) rozwiązaniem podziału 17 i 27 bym się najchętniej osobiście zmierzył w jakiejś publicznej ankiecie.

34 - No właśnie, Lwowska, Rejtana, Powstańców, Hetmańska - Lisa. Na Kielanówce nie łapie opóźnień.

35 - Patrz: 5.

36 - No i gdzie ten sens? Proszę tu koniecznie o odpowiedź.

38 - A co, 9 pełni? Obie są średnie.

41 - Niebawem ma być przetarg, w zasadzie zatoczka nawet jest, tylko kwestia ułożyć nowy chodnik i by było nienajgorzej, pętla na już. Przystanek skoro krzyczą o przetargu ruszy pewnie obiektywnie patrząc w okolicy 2024.

48 - A ja zapytam - gdzie to dublowanie? Zwróć uwagę, że Rejtana pełniłoby tu funkcję przesiadki do Matysiówki, ponieważ Zalesie i tak wybierze 19 ORAZ w stronę Lwowskiej.

60 - Przy obecnym stanie można kupować bez problemu ok. 6 Sprinterów (nawet zróżnicowanej pojemności) i nawet kilka 9LE do tego...

61 - 50 nie miała totalnie ludzi.... Taborem i co - brygada 61, tylko normalnie jako wahadło i najlepiej właśnie bokiem, nie główną.
  Odpowiedz
#24
Wysyłam tutaj na forum wersję mojej siatki po poprawkach. Zachęcam do miłej lektury i rzetelnego komentowania. Big Grin


Załączone pliki
.docx   Siatka połączeń 2021 - wersja po modyfikacji.docx (Rozmiar: 25.09 KB / Pobrań: 10)
  Odpowiedz
#25
Proszę o opisywanie charakteru linii przy każdej z nich oraz jakkolwiek opisać częstotliwości.

Brak linii do Sokołowa, Strzyżowa, Dynowa i Mokłuczki.
  Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości