Podkarpackie Forum Miłośników Komunikacji


Kolej w regionie
Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
#71
Cytat:Szansa na kolejne atrakcyjne połączenie kolejowe Przemyśla. Tym razem do Pragi, stolicy Czech

Czeski operator kolejowy Leo Express chce uruchomić bezpośrednie połączenie kolejowe Przemyśla z Pragą, stolicą Czech.

O sprawie pierwszy poinformował branżowy portal Rynek Kolejowy. W zgłoszeniu do Urzędu Transportu Kolejowego, Leo Express podał, że chce uruchomić kursy od polsko-ukraińskiej granicy w Medyce, czyli kilkanaście km od Przemyśla, przez Przeworsk, Rzeszów, Dębicę i dalej m.in. przez Kraków do Pragi. Oferta obejmuje maksymalnie cztery kursy dziennie, w każdy dzień tygodnia. Plan jest dość odległy, bo Czesi zwrócili się o zgodę na połączenie od 11 grudnia 2019 r. do 10 grudnia 2024 r. Takie wyprzedzenie jest konieczne, gdyż wymaga dobrego i kosztowanego przygotowania się Leo Express. M.in. chodzi o zakup nowych składów. Ma je dostarczyć chiński producent CRRC. Czeski operator nie ukrywa, że chciałby wydłużyć kursy do Mościsk na Ukrainie, kilkanaście km od granicy z Polską. To istotne, biorąc po uwagę dalsze połączenie ze Lwowem, Kijowem i innymi miastami na Ukrainie. Przemyśl ma już, od grudnia, bezpośrednie połączenie z Berlinem. Możliwa jest również, z jedną przesiadką w Raciborzu, wygodna podróż pociągiem do Wiednia. Ponadto z Przemyśla jeżdżą bezpośrednie pociągi do ukraińskich miast Lwowa, Kijowa i Odessy.

Czytaj więcej: https://nowiny24.pl/szansa-na-kolejne-atrakcyjne-polaczenie-kolejowe-przemysla-tym-razem-do-pragi-stolicy-czech/ar/13831194?fbclid=IwAR0ta3fmS5uAcLQvIezN8XbH6nkuNwcVGG0quvGzzBVZodM1E_wdHI9whY0#motofakty
 
#72
Cytat:Pociągiem z Przemyśla do Pragi

Przemyśl ma szansę na kolejne połączenie kolejowe. Tym razem do Pragi.

Odpowiedzią na rosnące zainteresowanie przewozami z Ukrainy na Zachód jest połączenie Praga – Kraków – Medyka – granica państwa, czeskiego przewoźnika Leo Express. Pierwszy pociąg na tej trasie miałby wystartować 11 grudnia br. W zgłoszeniu do Urzędu Transportu Kolejowego Leo Express podaje, że pociągi na tej trasie będą kursować maksymalnie cztery razy dziennie.

Z Pragi skład wyruszałby o godz. 8:09, 10:09, 12:09, 16:09, a w drogę powrotną ; 23:16, 1:38, 6:38, 9:38. Podróż ma trwać 9 godz. i 45 min.

Czeski przewoźnik chciałby docelowo kurs ten wydłużyć do Mościsk. Aby jednak było to możliwe ustalonych musi zostać kilka kwestii, w tym ta najważniejsza związana z problemem zasilania pociągu po ukraińskiej stronie.

https://www.portalprzemyski.pl/pociagiem...QGZ4RFcPkw
 
#73
Od piątku bezpośrednio ze Stalowej Woli Rozwadów do Lublina. Od 20 października powróci bezpośrednie połączenie kolejowe z Warszawą

http://www.carpatiabiznes.pl/wydarzenia_...szawa.html
 
#74
Cytat:Bezpośredni pociąg z Przemyśla do Wiednia i Grazu. Znamy ceny biletów i rozkład wagonów

[Obrazek: 5dcfc2de804fe_o_large.jpg]
Bezpośredni pociąg z Przemyśla do Wiednia i dalej do Grazu ma szanse stać się turystycznym hitem. ÖBB/Philipp Horak


15 grudnia rusza bezpośrednie połączenie kolejowe Przemyśla przez Rzeszów do Wiednia oraz Grazu w Austrii. Austriackie koleje ÖBB poinformowały nas o cenach biletów i rozkładzie wagonów, które będą znajdować się w kursujących składach.
 Pociąg będzie jeździł codziennie. Przy realizacji tego połączenia Koleje Austriackie ÖBB, będą współpracować z polskim PKP Intercity i Kolejami Czeskimi
[Obrazek: 5d86749f4c842_o_large.jpg]

Jak poinformował nowiny24.pl Bernhard Rieder, z biura prasowego Kolei Austriackich ÖBB, ceny biletów na trasę z Wiednia do Przemyśla będą się zaczynać od 49,90 euro, czyli od ok. 213 złotych. Natomiast na całą trasę, z Grazu do Przemyśla, bilety będą kosztować od 59.90 euro, czyli od ok. 256 złotych.
Wiadomo, jakie austriackie wagony znajdą się w składzie. Podstawowy skład, który będzie jeździł na całej trasie, to jeden wagon pierwszej klasy oraz trzy wagony drugiej klasy.
Dodatkowo, na trasie Graz - Bohumin w Czechach (blisko granicy z Polską), dołączone będą dwa dodatkowe wagony klasy drugiej oraz wagon restauracyjny. Nie będą one wjeżdżać do Polski. W czeskim Bohuminie wagon restauracyjny ze składu Graz-Przemyśl będzie dołączany do pociągu powrotnego, jadącego z Przemyśla do Grazu.

- Na tę trasę przeznaczony jest tylko jedno wagon restauracyjny, stąd nie możemy poprowadzić go do Przemyśla, ponieważ potrzebowalibyśmy wtedy dwa takie wagony. PKP IC zapewni usługę mobilnego wózka na polskim odcinku — informuje Bernhard Rieder .
Być może na polskim odcinku trasy będzie możliwość zakupu drobnych przekąsek i napojów.
Z Przemyśla pociąg będzie odjeżdżał codziennie o godz. 10:14. Przejedzie m.in. przez Jarosław (10:44), Przeworsk (10:54), Łańcut (11:08), Rzeszów (11:24), Dębicę (11:48). O godz. 17 będzie w czeskiej Ostrawie. Przed godz. 20 dojedzie do Wiednia, a do Grazu o godz. 22:33. Podróż będzie trwała 12 godzin i 19 minut.
Z Grazu skład będzie odjeżdżał o godz. 5:28, z Wiednia o 8:10. Do Rzeszowa dojedzie o godz. 16:48, a do Przemyśla o godz. 17:56. Podróż będzie trwała 12 godzin i 28 minut.

https://nowiny24.pl/bezposredni-pociag-z...1-14584707
 
#75
Cytat:LEO Express z zielonym światłem na trasie Praga – Medyka 


Od 11 grudnia 2019 r. Leo Express może jeździć przez Polskę między Pragą a granicą polsko-ukraińską. Decyzja o otwartym dostępie upoważnia przewoźnika do wykonywania codziennie czterech kursów i obowiązywać będzie przez 5 kolejnych lat – poinformował UTK. Prezes UTK decyzją z dnia 15 listopada 2019 r. przyznał czeskiemu przewoźnikowi Leo Express Global a.s. otwarty dostęp dla pasażerskich przewozów kolejowych na odcinku przebiegającym przez terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dla trasy międzynarodowej Praha hl. n. – Medyka – granica państwa i w relacji powrotnej. Zgodnie z wnioskiem, na podstawie wydanej przez Prezesa UTK decyzji przewoźnik będzie uprawniony do uruchomienia codziennie 4 par pociągów na dobę. Przewidywane stacje zatrzymań pociągów przewoźnika na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej to: Zebrzydowice, Pszczyna, Tychy, Katowice Ligota, Katowice, Mysłowice, Jaworzno Szczakowa, Trzebinia, Krzeszowice, Kraków Główny, Bochnia, Tarnów, Dębica, Rzeszów Główny, Przeworsk, Przemyśl Główny oraz Medyka. Otwarty dostęp został przyznany zgodnie z wnioskiem przewoźnika na okres od 11 grudnia 2019 r. do 10 grudnia 2024 r. W toku postępowania administracyjnego do Prezesa UTK wpłynęły wnioski innych przewoźników kolejowych o badanie równowagi ekonomicznej zawartych umów o świadczenie usług publicznych w zakresie pasażerskich przewozów kolejowych. Przeprowadzone badanie wykazało jednak, że uruchomienie nowych połączeń proponowanych przez Leo Express nie zagrozi równowadze ekonomicznej tych umów. Decyzja zawiera szereg klauzul, które mają gwarantować, że przyznane prawo do wykonywania przewozów realizowane będzie zgodnie z informacjami przedstawionymi we wniosku przewoźnika, a jednocześnie nie będzie zagrażać funkcjonowaniu przewozów wykonywanych na podstawie zawartych umów o świadczenie usług publicznych. W decyzji wskazano, że połączenia, które planuje uruchomić Leo Express, mają być uzupełnieniem oferty przewozowej zapewnianej przez organizatorów publicznego transportu zbiorowego. Nie mogą one ograniczać lub blokować możliwości uruchamiania pociągów ważnych z punktu widzenia interesu społeczno-gospodarczego kraju. W decyzji zawarta została również klauzula, zgodnie z którą przewoźnik powinien wykonywać połączenia w ramach otwartego dostępu w częstotliwości i pełnej relacji, którą sam wskazał we wniosku. Odstępstwo od tej reguły jest możliwe jedynie wówczas, gdy przyczyną braku możliwości realizacji otwartego dostępu we wnioskowanym zakresie będą okoliczności niezależne od przewoźnika.

Czytaj więcej: http://inforail.pl/leo-express-z-zielony...19214.html
 
#76
Cytat:Przetarg na studium wykonalności dla modernizacji kolejnych linii kolejowych na Podkarpaciu


RZESZÓW. Zamówienie PKP PLK jest częścią realizacji zadania „Prace na liniach kolejowych nr 91 i 92 na odcinku Rzeszów - Medyka (granica państwa) wraz z liniami przyległymi”.
[Obrazek: 31903.jpg]
Fot. Pixabay/CC0
 
Bardziej dokładnie, analizy mają dotyczyć linii kolejowej nr 91 „(należy do korytarza transportowego E 30) wraz z infrastrukturą służącą przeładunkom, w tym linie normalno- i szerokotorowe będące w zarządzie PKP PLK S.A.: 92, 68, 101, 102, 119, 120, 121, 123, 124, 125, 612, 613, 614, 615, 861, 988 oraz 989. Dodatkowo niezbędne jest ujęcie wyników dotychczas przeprowadzonych dokumentacji przedprojektowych, m.in. projektu pn.: „Budowa Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej - PKA”.
 
Jak można również przeczytać w treści ogłoszonego przetargu - „Planowana inwestycja będzie stanowiła kompleksowe uzupełnienie prac dotychczas przeprowadzonych na linii nr 91 i 92, w znaczący sposób wpłynie na proces integracji przestrzennej i gospodarczej miejscowości znajdujących się w obszarze planowanej inwestycji, minimalizując zagrożenia oraz optymalizując wykorzystanie istniejących możliwości”.
 
Realizację studium podzielono na osiem etapów, przy czym wykonanie niektórych z nich jest opcjonalne i zależy od wyników studiów wykonalności dla poszczególnych etapów. Tu decyzja zależeć będzie od PKP PLK.
 
Termin składania i otwarcia ofert wyznaczono na 12 lutego.
http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vie...odkarpaciu
 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości