Podkarpackie Forum Miłośników Komunikacji


Województwo łódzkie
Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
#81
Cytat:Bezpłatna komunikacja w Tomaszowie Mazowieckim

Tomaszów Mazowiecki będzie kolejnym miastem, które wprowadzi bezpłatną komunikację miejską. Od 1 stycznia 2018 r. mieszkańcy miasta i gminy będą mogli korzystać z darmowych przejazdów i nowego taboru, w tym z 25 hybrydowych autobusów. 

• W Tomaszowie Mazowieckim trwają przygotowania do zmian w funkcjonowaniu komunikacji zbiorowej.
• Bezpłatnie komunikacją miejską od nowego roku będą mogły podróżować osoby płacące podatki w mieście.
• Wprowadzenie codziennej darmowej komunikacji ma kosztować miasto ok. 3 mln zł rocznie.
(...)
- Przede wszystkim czekamy na dostawę autobusów o napędzie hybrydowym. Ich zakup był jednym z warunków wprowadzenia bezpłatnych przejazdów. Firma Solaris, która wygrała przetarg pierwsze sztuki ma dostarczyć jeszcze w październiku - powiedziała Budny.
(...)

http://www.portalsamorzadowy.pl/gospodar...98995.html
 
#82
Cytat:Sąd uniewinnił pasażerkę. Nie kupiła biletu, bo motorniczy ich nie miał

Sąd w Łodzi uznał, że pasażerka, której kontroler chciał wlepić mandat chwilę po tym, gdy dowiedziała się, że motorniczy nie ma biletów, nie może ponosić z tego powodu odpowiedzialności. Warto jednak zaznaczyć, że sytuacja, do której doszło w łódzkim tramwaju była szczególna.

Sprawę związaną z wyrokiem sądu rejonowego dla Łodzi Widzewa, opisała „Rzeczpospolita”. Kilka lat temu pasażerka wsiadła do tramwaju bez biletu, po czym podeszła do kabiny motorniczego, by kupić bilet. Gdy okazało się, że kierujący pojazdem nie ma ich w sprzedaży, chciała wysiąść, ale zanim to się stało złapał ją kontroler i wręczył wezwanie do zapłaty. Nie zgodziła się, więc sprawa trafiła do sądu.

Łódzkie MPK argumentowało, że to obowiązkiem pasażera jest mieć bilet, lub kupić go zaraz po wejściu do pojazdu, np. w biletomacie. Sprzedaż biletów przez motorniczego jest tylko dodatkową ewentualnością i pasażerka nie może się w ten sposób tłumaczyć.

Sąd jednak stanął po stronie pasażerki, bo uznał, że dopełniła należytej staranności chcąc kupić bilet, a w dodatku nie miała zamiaru jechać bez niego i gdy okazało się, że go nie kupi, chciała wysiąść. W okolicy przystanku, na którym wsiadała nie było żadnego punktu sprzedaży biletów. Wsiadła bo miała prawo się spodziewać, że kupi go u motorniczego. W Łodzi bilety u kierowcy można kupić od dekady. Zresztą w pojazdach są informacje na ten temat.

Warto przy tym zauważyć, że sąd nie pozwolił na powszechną jazdę bez ważnego biletu „bo kierowca nie miał”. Odniósł się do konkretnej sytuacji. Ocenił zachowanie pasażerki i uznał że zrobiła wszystko co trzeba, żeby kupić bilet. Z uzasadnienia wynika, że jeśli wsiądziemy do tramwaju czy autobusu, kierowca nie będzie miał biletów, a my rozsiądziemy się wygodnie i potem będziemy tłumaczyć kontrolerowi, że przecież nie dało się go kupić, kara nas nie minie.

W wielu miastach w Polsce regulacje umieszczone w transporcie informują, że brak możliwości kupienia biletu w pojeździe nie jest uzasadnieniem dla podróżowania bez ważnego biletu.

http://www.transport-publiczny.pl/wiadom...56630.html
 
#83
Cytat:Radomsko: Bezpłatna komunikacja dla uczniów od 2018 roku

Dzieci i młodzież z Radomska będą podróżować darmową komunikacją - tak zdecydowali radni tego miasta, jednogłośnie przyjmując prezydencką uchwałę.

Radomsko dołączy do miast z bezpłatną komunikacją dla dzieci i młodzieży (fot. radomsko.pl)
• Po uzyskaniu opinii wojewody łódzkiego uchwała o bezpłatnej komunikacji będzie mogła wejść w życie już 1 stycznia 2018 roku.
• Bezpłatny przejazd będzie przysługiwał na podstawie imiennej karty elektronicznej wydawanej przez MPK w Radomsku po okazaniu legitymacji szkolnej.
• Rok 2018 będzie pierwszym pilotażowym okresem programu bezpłatnych przejazdów.
Projekt przygotowany z inicjatywy prezydenta Jarosława Ferenca przewiduje bezpłatne przejazdy dla dzieci i uczniów aż do momentu zakończenia nauki. Do tej pory uprawnieni do bezpłatnych przejazdów były dzieci do lat czterech oraz seniorzy, którzy ukończyli siedemdziesiąty rok życia.
Jak wyjaśnia prezydent Jarosław Ferenc, główne cele wprowadzenia bezpłatnych przejazdów dla mieszkających w Radomsku dzieci i młodzieży szkolnej to zachęcenie i wypracowanie przyzwyczajenia do korzystania z komunikacji miejskiej wśród młodych mieszkańców Radomska, dążenie do zwiększenia liczby pasażerów Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji oraz uczynienie Radomska miastem przyjaznym i otwartym, a także konkurencyjnym w stosunku do sąsiednich miejscowości.
- Od strony technicznej, bezpłatny przejazd będzie przysługiwał na podstawie imiennej karty elektronicznej wydawanej przez MPK w Radomsku po okazaniu legitymacji szkolnej. Dzieci do lat czterech będą mogły podróżować za darmo pojazdami MPK tak jak dotychczas, czyli na podstawie oświadczenia opiekuna. Ponadto bezpłatne przejazdy będą przysługiwać także dzieciom, od ukończenia 4 lat, do rozpoczęcia nauki szkolnej – wyjaśnia prezydent Jarosław Ferenc, dodając, że rok 2018 będzie pierwszym pilotażowym okresem programu bezpłatnych przejazdów. Efekty wprowadzenia bezpłatnych przejazdów komunikacją miejską dla dzieci i młodzieży uczącej się (w tym także te finansowe) będą na bieżąco monitorowane przez Miasto i MPK. - Będziemy sprawdzać jakie efekty, na których osiągnięciu nam zależy, są zauważalne i w jakim stopniu – podsumowuje Jarosław Ferenc.
Radomsko nie jest jedynym miastem z bezpłatną komunikacją dla dzieci. Podobną uchwałę podjęli radni w Jastrzębiu Zdroju . Metropolia na Śląsku i w Zagłębiu planuje wprowadzenie darmowej komunikacji na całym swoim obszarze dla dzieci do 16 roku życia. Inne miasta, w których młodzież może za darmo podróżować komunikacją, to m.in. Kołobrzeg, Swarzędz, Kraków czy Warszawa.

http://www.portalsamorzadowy.pl/gospodar...00821.html
 
#84
Cytat:Na ulice Łodzi wyruszy autobus dla bezdomnych i potrzebujących

W piątek (2 grudnia) wieczorem na ulice Łodzi wyruszy autobus dla bezdomnych i potrzebujących, w którym można zjeść ciepły posiłek, otrzymać odzież na zmianę i - w razie potrzeby - podjechać nim do noclegowni. Ta forma pomocy dostępna będzie do połowy marca.

[Obrazek: 108841_620.jpg]
Zebrane przez MOPS w czasie tegorocznego liczenia osób bezdomnych dane mówią, że w Łodzi jest ich 1036, z czego 189 to kobiety (fot. Wojciech Markiewicz / UMŁ )
• Obliczono, że w ubiegłym sezonie z autobusu wydano ponad 22,3 tys. posiłków, 256 sztuk odzieży, 24 koce i 25 kołder.
• Zebrane przez MOPS w czasie tegorocznego liczenia osób bezdomnych dane mówią, że w Łodzi jest ich 1036, z czego 189 to kobiety.
• Bezdomnych przybywa - w 2017 r. było ich o 37 osób więcej niż dwa lata temu.
"Autobus to łódzki pomysł, który osoby bezdomne bardzo chwalą, przyzwyczaiły się już do takiej formy pomocy i jej wyczekują. Program realizowany jest przez Towarzystwo Pomocy im. św. Brata Alberta, po raz pierwszy wyruszył zimą 2004 roku, a więc właśnie rozpocznie się 14 sezon jego kursowania" - poinformowała rzeczniczka łódzkiego MOPS Monika Pawlak.
Autobus wyrusza na swoją trasę ok. godz. 22. Ze Schroniska dla Bezdomnych Mężczyzn przy ul. Nowe Sady jedzie na dworzec PKP Łódź Kaliska, potem na dworzec PKP Łódź Żabieniec, Stary Rynek, pl. Barlickiego, a potem do Noclegowni dla Bezdomnych Mężczyzn przy ul. Szczytowej, Noclegowni dla Bezdomnych Kobiet przy ul. Gałczyńskiego i z powrotem do Schroniska dla Bezdomnych Mężczyzn na Nowych Sadach.
Podróżują nim wolontariusze ze schronisk dla bezdomnych, którzy wydają potrzebującym ciepły posiłek, chleb, odzież na zmianę, a także koce i kołdry. Jak zauważyli organizatorzy, z posiłków korzystają nie tylko bezdomni, ale także biedni ludzie, dla których często bywa to jedyny ciepły posiłek w ciągu dnia. Osoby te gromadzą się głównie na pl. Barlickiego w centrum miasta.
Obliczono, że w ubiegłym sezonie z autobusu wydano ponad 22,3 tys. posiłków, 256 sztuk odzieży, 24 koce i 25 kołder.
Przez cały rok w Łodzi działają cztery schroniska i dwie noclegownie, w których jest łącznie 461 miejsc. Jednak - jak podkreśliła Pawlak - w czasie mrozów placówki przygotowują nadprogramowe miejsca do spania, aby każda osoba bezdomna znalazła schronienie.
W zimowe dni potrzebujący chętniej korzystają też ze świetlicy al. Piłsudskiego, która - podobnie jak autobus - przyjmuje ich od 1 grudnia do 15 marca, przez 7 dni w tygodniu w godzinach 8-16. Placówka dysponuje 60-80 miejscami, ale panuje zasada, że nie wyprasza się stąd nikogo, nawet jeśli jest ciasno.
Świetlica jest przeznaczona dla ludzi nocujących w noclegowniach, aby w ciągu dnia mieli się gdzie schronić. Otrzymają w niej herbatę, posiłek czy odzież na zmianę. W ubiegłym roku skorzystały z niej 384 osoby, którym wydano ponad 11 tys. posiłków i 2,4 tys. sztuk odzieży.
Zebrane przez MOPS w czasie tegorocznego liczenia osób bezdomnych dane mówią, że w Łodzi jest ich 1036, z czego 189 to kobiety. Bezdomnych przybywa - w 2017 r. było ich o 37 osób więcej niż dwa lata temu.
Najwięcej z nich - 769 osób - mieszka w schroniskach lub noclegowniach. W ciągu ostatnich dwóch lat w miejscach tych przybyło 169 nowych lokatorów. Wśród przyczyn bezdomności dotknięte nią osoby najczęściej wskazywały eksmisję (521, czyli ponad połowa wszystkich policzonych), konflikt rodzinny (400 osób) oraz uzależnienie - 326.

http://www.portalsamorzadowy.pl/polityka...01084.html
 
#85
Cytat:Podróżował tramwajem 41 na... dachu! Motorniczy zdziwiony, wyłączono zasilanie, a mężczyzna...

Mocno zdziwił się motorniczy jedenastki, gdy na ul. Pabianickiej nieopodal Mierzejowej zobaczył na dachu jadącego w kierunku Łodzi tramwaju linii 41... mężczyznę.
Zawiadomił niezwłocznie dyspozytora. Wyłączono natychmiast zasilanie trakcji na tym odcinku. Ale gdy 41 stanęło, mężczyzna zwinnie zeskoczył i uciekł, nim przyjechała policja. Patrol objechał najbliższą okolicę i zatrzymał 4-osobową grupę podchmielonych osób. Trwa ustalanie, czy wśród nich był gapowicz na dachu.


Czytaj więcej: http://www.expressilustrowany.pl/lodz/a/podrozowal-tramwajem-41-na-dachu-motorniczy-zdziwiony-wylaczono-zasilanie-a-mezczyzna,12752335/
 
#86
Cytat:Bezpłatna komunikacja w Bełchatowie przyciąga pasażerów

[Obrazek: 20180126155053MZKBelchatow.jpg_678-443.jpg] fot. UM Bełchatów
Komunikacja miejska staje się coraz bardziej popularnym środkiem transportu w Bełchatowie. Z danych spółki MZK wynika, że z roku na rok pasażerów przybywa. Liczba bełchatowian korzystających z autobusów komunikacji miejskiej w 2017 roku wzrosła o 125 tys. W 2016 roku miejski przewoźnik przewiózł 1 mln 468 tys. pasażerów, a w 2017 roku już 1 mln 593 osób.

Bezpłatna komunikacja funkcjonuje w mieście od lipca 2015 roku. Została wprowadzona bez ograniczeń – to znaczy, że bełchatowskimi emzetkami bez biletu może jeździć każdy. Bezpłatny transport publiczny zachęcił mieszkańców do rezygnacji z samochodów, jak również wpłynął na oszczędności finansowe rodzin wielodzietnych i seniorów. – Wprowadzając bezpłatną komunikację, chcieliśmy pomóc naszym mieszkańcom, szczególnie osobom starszym i uczniom. To wygoda i realne oszczędności w domowych budżetach – mówi Mariola Czechowska, prezydent Bełchatowa. – Z drugiej strony przyczynia się do zmniejszenia ruchu na ulicach. Bełchatów nie należy do miast, które mają problemy ze smogiem, co nie znaczy, że nie prowadzimy gospodarki sprzyjającej ochronie czystości powietrza. Bezpłatna komunikacja miejska okazała się bardzo dobrym rozwiązaniem – dodaje prezydent Czechowska.

Miejski Zakład Komunikacji obsługuje w Bełchatowie 9 linii komunikacyjnych, dowożąc pasażerów do pracy, szkół, instytucji publicznych. Pomiary napełnienia dla poszczególnych linii komunikacyjnych pozwoliły określić, że strategiczna jest linia nr 2. Dziennie średnia liczba pasażerów, przewożonych na tej trasie, wynosi 2180. Średnio na jeden kurs przypada 45 pasażerów.

Miejska spółka zapewnia, że dokłada wszelkich starań, by komunikacja miejska w Bełchatowie była przyjazna dla każdego pasażera. – Cały czas obserwujemy tendencję wzrostową i cieszymy się, że z roku na rok coraz więcej osób korzysta z naszych usług. Będziemy nadal dostosowywać linie i rozkłady jazdy do potrzeb mieszkańców – mówi Renata Rutkowska, prezes MZK Bełchatów.

http://www.transport-publiczny.pl/wiadom...57530.html
 
#87
Cytat:Łódź: MPK pozbyło się autobusów historycznych

 
[Obrazek: 2018020912392620233014140282116555520472...78-443.jpg] Sprzedany ikarus 280.70E w czasie eksploatacji liniowej (z prawej)Fot. Kasper Fiszer
Tabor historyczny łódzkiego MPK został uszczuplony o cztery pojazdy: ikarusy 280.26 i 280.70E, jelcza M11 i mercedesa O405N. Przewoźnik tłumaczy, że nie znalazł funduszy na remont żadnego z autobusów, przez co odbudowa stała się nieopłacalna. Trzy z czterech wozów trafiły na złom, czwarty jest obecnie w rękach łódzkiego miłośnika komunikacji miejskiej kolekcjonującego pojazdy zabytkowe.

Łódzkie MPK na przełomie roku sprzedało cztery autobusy, które zostały wcześniej zachowane jako tabor historyczny. – Jako spółka nie dysponujemy budżetem pozwalającym nam zarówno na ich gruntowne remonty, przywrócenie do ruchu, jak i utrzymywanie – tłumaczy decyzję Sebastian Grochala, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź. Trzy z czterech wozów zostały najprawdopodobniej zezłomowane.

Całość: http://www.transport-publiczny.pl/wiadom...57678.html
 
#88
Cytat:Elektrobusy dla Głowna z szybką dostawą. Będą oferty?


Gmina Głowno prowadzi przetarg na dostawę dwóch elektrobusów klasy MIDI. Miasto chciałoby odebrać pojazdy do 28 września. Czy ktoś podejmie się wykonania szybkiej dostawy? Sprawdzamy SIWZ.

Czytaj więcej: http://www.infobus.pl/elektrobusy-dla-gl...02966.html
 
#89
Cytat:Autosan droższy od Solarisa w Radomsku, a Volvo spokojne? 

Do piątku, 16 marca Radomsko czekało na oferty w dwuczęściowym przetargu na dostawę ośmiu nowych autobusów klasy MAXI. Miasto otrzymało oferty od trzech producentów. Wygląda na to, że zakup nowych pojazdów uda się urzędnikom zamknąć za pierwszym razem.

Czytaj więcej: http://infobus.pl/autosan-drozszy-od-solarisa-w-radomsku-a-volvo-spokojne-_more_103608.html
 
#90
Informacja ciekawa w kontekście przetargu na autobusy dla ZG PKS:


Cytat:Łask z umową na 10 x Iveco Crossway 10,8LE

9 kwietnia Gmina Łask podpisała ze spółką ABP Bus & Coach umowę na dostawę 10. fabrycznie nowych autobusów marki Iveco. To kolejny krok w ramach realizacji unijnego projektu pn. "Modernizacja transportu publicznego".


Wartość inwestycji to 9.042.960 zł, a dostawcą nowych pojazdów został diler Iveco w Polsce, czyli spółka ABP Bus & Coach ze Słupska. Firma zaproponowała niskowejściowe modele Crossway 10,8LE w jednostkowej cenie 735 200 PLN netto. Określona w umowie liczba miejsc pasażerskich to min. 88, w tym, co najmniej 32 miejsca siedzące.


Czytaj więcej: http://infobus.pl/lask-z-umowa-na-10-x-i...04187.html
 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości