Podkarpackie Forum Miłośników Komunikacji


Informacje prasowe
Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
#91
Cytat:Czysto w Dartach, Flirtach i wagonach

Informacja o brudnych Pendolino spotkała się z wyjątkowo ożywioną reakcją naszych Czytelników. Dostaliśmy od Was zdjęcia innych pociągów PKP Intercity. Jak się okazuje wypowiadacie się o nich bardzo pozytywnie.
Czytaj dalej
 
#92
Cytat:Przewozy Regionalne razem z PKP Intercity – wspólny bilet na weekend!

Przewozy Regionalne oraz PKP Intercity łączą swoje siły! Przewoźnicy przygotowali wspólną ofertę dla miłośników weekendowych podróży. Nowy bilet Razem w Polskę jest już dostępny w sprzedaży.
Czytaj dalej
 
#93
Cytat:Wspólny bilet PR i PKP IC tylko w kasach

Przewozy Regionalne oraz PKP Intercity łączą swoje siły! Przewoźnicy przygotowali wspólną ofertę dla miłośników weekendowych podróży. Nowy bilet Razem w Polskę jest już dostępny w sprzedaży. Ale tylko w kasach biletowych obu przewoźników. 
Czytaj dalej
 
#94
Cytat:Chopin zmieni trasę, na mniej korzystną?

Trasa pociągu "Chopin" z Warszawy do Wiednia (z wagonami do Pragi i Budapesztu) może zostać zmieniona. I to w sposób niekorzystny dla mieszkańców Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Może on bowiem pojechać przez Kraków, a nie przez Katowice.

Czytaj więcej: http://inforail.pl/chopin-zmieni-trase-n...96981.html
 
#95
Cytat:Ostra walka o przewozy dla PKP Intercity

Aż sześciu przewoźników chce wykonywać przewozy dla PKP Intercity. Stawki za usługę są dość zróżnicowane.

Czytaj więcej: http://inforail.pl/ostra-walka-o-przewoz...97399.html
 
#96
Cytat:Nowy rozkład PKP Intercity. Więcej pociągów z Rzeszowa do stolicy i Krakowa

[Obrazek: intercity-696x463.jpg]Zdjęcie: Piotr Woroniec jr / Rzeszów News
Więcej połączeń do Krakowa i Warszawy, nowe pociągi nad morze i Dolny Śląsk oraz międzynarodowy skład z Przemyśla do Odessy – tak w skrócie przedstawia się nowy rozkład PKP Intercity 2017/2018 dla Podkarpacia. Zmiany zaczną obowiązywać od 10 grudnia br.
W rozkładzie jazdy 2017/2018 pasażerowie z Podkarpacia zyskają nowe połączenia. Zwiększy się m.in. liczba pociągów kursujących między Rzeszowem i Krakowem. Do dyspozycji podróżnych będą trzy nowe składy – TLK „Biebrza”, TLK „Małopolska” oraz TLK „Malinowski” – w tym dwa ostatnie do Przemyśla.
O 15 minut skróci się czas przejazdu między Krakowem a Rzeszowem (podróż potrwa około 1,5 godziny), natomiast z Przemyśla o blisko 20 minut (podróż potrwa poniżej 3 godzin) krócej niż do tej pory. Dodatkowo w czasie szczytu składy będą jeździły co godzinę, a poza co dwie godziny.
Od grudnia będzie także więcej połączeń z Rzeszowa i Przemyśla do Warszawy. Oprócz składu TLK „Ustronie” oraz TLK „Małopolska” mieszkańcy Podkarpacia skorzystają również z pociągów TLK „Malinowski i TLK „Połoniny, który pojedzie przez Jarosław, Nisko, Stalową Wolę, Sandomierz oraz Radom. Natomiast dzięki wydłużeniu trasy składu TLK „Biebrza do Rzeszowa, podróżni dojadą bezpośrednio także na Podlasie oraz Warmię i Mazury – do Białegostoku, Giżycka i Olsztyna.
W sumie na trasie z Rzeszowa do Warszawy pasażerowie będą mieli do dyspozycji 10 połączeń, natomiast z Przemyśla 6. Między Krakowem a Rzeszowem będzie kursowało 14 składów, do Przemyśla zaś pojedzie 12 pociągów.

http://rzeszow-news.pl/nowy-rozklad-pkp-...y-krakowa/
 
#97
Cytat:Więcej pociągów z Przemyśla i Rzeszowa do Warszawy i Krakowa. Nowy rozkład PKP Intercity od 10 grudnia

[Obrazek: wiecej-pociagow-z-przemysla-i-rzeszowa-d..._38174.jpg]
fot. ViC / Archiwum RESinet.pl
PODKARPACIE. W nowym rozkładzie zwiększy się m.in. liczba pociągów kursujących między Rzeszowem i Krakowem. Do dyspozycji podróżnych będą trzy nowe składy - TLK Biebrza, TLK Małopolska oraz TLK Malinowski. O 15 min. ulegnie skróceniu czas przejazdu między Krakowem a Rzeszowem. Dodatkowo w czasie szczytu składy będą jeździły co godzinę, a poza szczytem co dwie godziny.
 
Więcej połączeń z Rzeszowa i Przemyśla do Warszawy
 
Oprócz składu TLK Ustronie oraz TLK Małopolska mieszkańcy Podkarpacia skorzystają również z pociągów TLK Malinowski i TLK Połoniny, który pojedzie przez Jarosław, Nisko, Stalową Wolę, Sandomierz oraz Radom. Natomiast dzięki wydłużeniu trasy składu TLK Biebrza do Rzeszowa, podróżni dojadą bezpośrednio także na Podlasie oraz Warmię i Mazury – do Białegostoku, Giżycka i Olsztyna.
 
Łącznie na trasie z Rzeszowa do Warszawy pasażerowie będą mieli do dyspozycji 10 połączeń, natomiast z Przemyśla sześć. Między Krakowem a Rzeszowem będzie kursowało 14 składów, do Przemyśla zaś pojedzie 12 pociągów.
 
Pociągi na Dolny Śląsk i Pomorze
 
PKP Intercity uruchomi regularne, nocne połączenie do Wrocławia. Pociąg TLK Karpaty wyjedzie z Przemyśla i zatrzyma się na stacjach w Rzeszowie, Krakowie, Katowicach oraz Opolu. Ponadto od grudnia pojadą dodatkowe pociągi nad morze. Skład TLK Ustronie będzie kursował z Przemyśla do Trójmiasta, natomiast TLK Małopolska – do Gdyni.
 
Z Przemyśla do Odessy. Dodatkowe kursy do Lwowa
 
Nowością w rozkładzie na sezon 2017/2018 jest połączenie z Przemyśla nad Morze Czarne. Nocny skład uruchamiany przez Koleje Ukraińskie przy współpracy z PKP Intercity pojedzie do Odessy, zatrzymując się po drodze m.in. we Lwowie, Tarnopolu i Chmielnickim. Od grudnia, między Lwowem a Przemyślem będą kursować trzy pary pociągów, w tym dwa dzienne. Dodatkowo połączenia międzynarodowe będą skomunikowane z pociągami krajowymi kursującymi do Krakowa, Wrocławia czy Warszawy.
 
Promocyjne ceny biletów
 
Na tych, którzy kupują bilety z wyprzedzeniem czekają rabaty – w przypadku pociągów ekspresowych można skorzystać z promocji Super Promo, dzięki której, np. pociągiem Express InterCity Premium z Rzeszowa do Warszawy można pojechać już za 89 zł. Na pociągi wszystkich kategorii obowiązuje oferta Wcześniej – Taniej. W jej ramach, w zależności od terminu zakupu, pasażer otrzymuje rabat w wysokości 30, 20 lub 10% na przejazd. Bilety na połączenia PKP Intercity można kupić przez Internet na tej stronie lub za pomocą aplikacji mobilnej IC Mobile Navigator, a także w kasach lub biletomatach.

http://www.resinet.pl/aktualnosci/podkar...udnia.html
 
#98
Cytat:Pociągi PKP Intercity między Krakowem a Przemyślem spóźniają się notorycznie
Czytelnicy alarmują: od momentu wprowadzenia nowego rozkładu jazdy opóźnienia pociągów między Krakowem a Przemyślem zdarzają się częściej niż planowy przyjazd pociągu. I to pomimo wykonania inwestycji wartej setki milionów złotych.


Czytaj Węcej:  http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/...85029.html
co ma być to będzie  Big Grin
 
#99
Cytat:[Obrazek: 20180124124807IMG5238.jpg_732-419.jpg] Fot. Grzegorz Koclęga
Aż osiem składów wagonowych zastępuje dziś pociągi Pendolino. Podobnie było wczoraj. Jak ustalił „Rynek Kolejowy”, pociągi zostały odstawione, bo w podwoziu wykryto znaczące uszkodzenia po uderzeniach tłuczniem.
Coraz mniej Pendolino na torach

PKP Intercity posiada 20 pociągów Pendolino, które kosztowały łącznie 400 milionów euro. Jeszcze w ubiegłym rozkładzie jazdy zakładano, że 16 z nich będzie każdego dnia na torach, a reszta – w rezerwie. Teraz przewoźnik ograniczył się tylko do 15 pociągów. Jak pisaliśmy niedawno, jeden ze składów po wypadku w Ozimku jeszcze długo nie wróci na tory, w naprawie powypadkowej jest jeszcze jeden pojazd. Do tego pozostałe składy przechodzą sukcesywnie naprawy poziomu P4, podczas których ma być montowany bezprzewodowy internet.

Mimo tak dużej rezerwy, od piątku na torach jest coraz mniej pociągów ED250. Zastępują je składy wagonowe – najpierw w dwóch pociągach EIP, potem w coraz większej liczbie, a wczoraj i dziś – aż w ośmiu. Są to relacja Gdynia – Bielsko-Biała i Gdynia – Gliwice. Wywołuje to coraz większe niezadowolenie pasażerów, którzy płacą za bilet na pociąg Express Intercity Premium, a otrzymują skład o gorszym standardzie. Niższa prędkość przejazdu klasycznych pociągów może też powodować opóźnienia.

„Wygląda jak ostrzelany”

Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, aż sześć składów Pendolino zostało od piątku odstawionych na bocznicy w Olszynce Grochowskiej z powodu niepokojących uszkodzeń podwozia. Pracownicy przewoźnika znaleźli tam wybite dziury, poprzerywane izolacje i wbite w poszycie kamienie. Jak mówią, „tabor wygląda jak ostrzelany”. – Sześć pojazdów Pendolino zostało wyłączonych z ruchu ze względu na ślady po kontakcie z tłuczniem stwierdzone na podwoziu – potwierdza oficjalnie rzeczniczka PKP Intercity Agnieszka Serbeńska.

Jak informuje przedstawicielka przewoźnika, tabor jest obecnie bardzo dokładnie sprawdzany. – Analizy przyczyn prowadzone są przez przewoźnika oraz zarządcę infrastruktury – mówi Serbeńska. Zajmujący się utrzymaniem taboru Alstom nie chce się wypowiadać w tej sprawie i odsyła do PKP Intercity. To przewoźnik zresztą zleca naprawy, które wykonuje warszawski zakład utrzymania Alstomu.

Natomiast zarządca infrastruktury nie rozstrzyga, co jest przyczyną uszkodzeń. Rzecznik PLK Mirosław Siemieniec potwierdza tylko, że analizy przyczyn prowadzone są przez przewoźnika oraz zarządcę infrastruktury. – Sprawdzamy wszystkie trasy przejazdu składów – dodaje Mirosław Siemieniec.
(...)

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/...85431.html
 
Cytat:Stacja Ropczyce wraca do rozkładów jazdy pociągów Intercity

ROPCZYCE.
O to, by pociągi IC znów zatrzymywały się na stacji w Ropczycach od dawna walczyli tamtejsi samorządowcy.
[Obrazek: 22504.jpg]Fot. PKP IC
 
Już od 10 czerwca w Ropczycach zatrzymywać się będą pociągi:
- IC 3804/5 i 8305/4 Hetman relacji Przemyśl Główny (Hrubieszów) - Szczecin Główny (Jelenia Góra) - Przemyśl Główny (Hrubieszów)
- IC 3700/1 i 7300/1 Siemiradzki relacji Przemyśl Główny - Poznań Główny (Zielona Góra) - Przemyśl Główny
- TLK 83170/1 i 38170/1 Ustronie relacji Kołobrzeg (Hel) - Przemyśl Główny - Kołobrzeg (Hel)

 
Jak tłumaczy PKP Intercity, Ropczyce wypadły z siatki przystanków, bo przewoźnikowi chodziło o maksymalne przyśpieszenie pociągów na linii Kraków - Rzeszów. Po analizach okazało się, że stacja w Ropczycach jest „średnio” trafiona jako przystanek. Z danych za ubiegły rok wynikało, że ze stacji Ropczyce korzystało średnio 2,18 pasażera na zatrzymanie.
 
Do tego stacja ta ma za krótkie „krawędzie peronowe” - jedynie 200 m. Tymczasem większość pociągów IC ma długość 220 albo 300 m. Chodziło więc o względy bezpieczeństwa.
 

Po interwencjach samorządowców i analizie rozkładów jazdy i zestawień składów pociągów, PKP IC postanowiło jednak pójść na mały kompromis.
 
http://www.gospodarkapodkarpacka.pl/news...-intercity
 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości