Podkarpackie Forum Miłośników Komunikacji


Informacje prasowe
Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
#1
Cytat:Do Lublina, Krakowa, Przemyśla…
Od środy (25 bm.) do 30 maja można taniej jeździć pociągami Przewozów Regionalnych. Z minibiletem turystycznym wyjazdy do interesujących miejsc nie muszą być drogie. Za 39 zł można podróżować bez ograniczeń wszystkimi pociągami REGIO o dowolnych porach i na każdej trasie.
Aby cieszyć się czterema dnia wolnymi, wystarczy wziąć jeden dzień urlopu (27 maja). Kupując bilet turystyczny, nie trzeba się ograniczać: za 39 zł można podróżować na wszystkich trasach, wszystkimi pociągami REGIO (średnio 1600 połączeń dziennie), o dowolnych godzinach, nieograniczoną liczbę razy.
W nadchodzący długi weekend minibilet turystyczny (za 39 zł) i bilet turystyczny wyjątkowo będą ważne od środy (25 maja) od godz. 18 do poniedziałku (30 maja) do godz. 6. Osobom planującym podróże pociągami różnych przewoźników polecamy bilet turystyczny (za 45 zł), który jest ważny także w pociągach Arrivy RP, Kolei Dolnośląskich, Kolei Śląskich, Kolei Wielkopolskich, Kolei Małopolskich i Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Bilet turystyczny i minibilet turystyczny to wymarzone oferty dla rowerzystów, którzy chcieliby pojeździć nieco dalej od miejsca zamieszkania. Wystarczy dokupić bilet na przewóz roweru (za 7 zł), który będzie ważny przez cały długi weekend w terminach obowiązywania biletów objętych promocją.
Pociągami uruchamianymi przez Rzeszowski Oddział Przewozów Regionalnych można wybrać się na wycieczkę, np. do: Lublina, Zamościa, Horyńca-Zdroju, Łupkowa, Przemyśla, Krakowa, Gorlic.
Bilety turystyczne i minibilety turystyczne można kupić w kasach biletowych PR, w okienkach kasowych innych przewoźników oraz obsługi pociągu. Rozkład jazdy i mapę połączeń Przewozów Regionalnych można sprawdzić na stronie internetowej: htttp://www.przewozy regionalne.pl/rozkład-jazdy.
Źródło : http://supernowosci24.pl/w-weekend-taniej-pociagiem/
 
#2
Cytat:- Z okazji Dnia Dziecka, PKP Intercity przygotowało specjalną ofertę dla najmłodszych. - 1 czerwca, każda osoba, która urodziła się w 2000 roku i później, pojedzie naszymi pociągami za darmo -- informuje biuro prasowe przewoźnika.
Oferta "Dzień Dziecka z PKP Intercity" będzie obowiązywać w 2. klasie dowolnego pociągu Express InterCity Premium (EIP), Express InterCity (EIC), InterCity (IC) i Twoich Linii Kolejowych (TLK). Aby z niej skorzystać, wystarczy pobrać bezpłatny bilet ze wskazaniem miejsca do siedzenia i zabrać ze sobą dokument stwierdzający wiek dziecka. Bilet na pociągi Pendolino można otrzymać wyłącznie w kasach biletowych, przed rozpoczęciem podróży. - Oprócz najmłodszych podróżników, na zniżki mogą w środę liczyć także ich opiekunowie. Im przysługuje 30 procentowy rabat - informuje biuro prasowe PKP Intercity.

Cały tekst: http://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/1,34975,20160512,dzien-dziecka-w-pkp-intercity-mlodzi-podroznicy-pojada-za-darmo.html#ixzz4AGPfZJpp
 
#3
Cytat:Szybciej pociągiem z Rzeszowa do Warszawy

Na około 100 mln zł szacuje PKP koszt elektryfikacji linii kolejowej Rzeszów-Ocice. Pozwoli to na skrócenie podróży z Rzeszowa do Warszawy. Z kategorii Podkarpacie - Praca, jako wartość sama w sobie, w przypadku skazanych jest najlepszym środkiem resocjalizacyjnym - mówi płk Marek Grabek, dyrektor Okręgowy Służby Więźniowie z Załęża i Chmielowa będą produkować meble Kontrole na granicach UE są czasowe i mają związek z organizacją w Polsce Szczytu NATO i Światowych Dni Młodzieży. Wracają kontrole na granicy ze Słowacją i na lotnisku w Jasionce PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły właśnie przetarg na przygotowanie elektryfikacji całego odcinka 67-kilometrowej linii z Rzeszowa do Ocic. Wykonawca robót na plac budowy ma wejść w przyszłym roku i zakończyć prace najpóźniej w ciągu trzech lat. - Modernizacja pozwoli na skrócenie czasu podróży, między innymi dzięki wyeliminowaniu konieczności zmiany lokomotyw elektrycznych na spalinowe. Umożliwi to uruchomienie dobrego połączenia między Rzeszowem a Warszawą przez Sandomierz – Skarżysko– Kamienną i Radom oraz przez Tarnobrzeg – Stalową Wolę i Lublin - mówi Dorota Szalacha z PKP PLK S.A. reklama Szybsze połączenie Rzeszów – Sandomierz – Warszawa będzie w pełni zapewnione po zakończeniu prac modernizacyjnych planowanych równocześnie na linii Skarżysko Kamienna – Ocice oraz Warszawa – Radom. Tu także na wykonanie prac przewiduje się trzyletni okres. Szybsza podróż do stolicy to nie jedyna korzyść. W PKP zapewniają, że pociągi zasilane energią elektryczną będą mogły teraz kursować między Rzeszowem a Portem Lotniczym Rzeszów – Jasionka, co wpisuje się w budowę planowanej Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej. A ten projekt jest jednym z priorytetów samorządu województwa na rozdanie pieniędzy unijnych trwające do 2020 roku. - W styczniu samorząd województwa podpisał umowę z 20 gminami, których dotyczy budowa kolei aglomeracyjnej, a obecnie powstaje studium wykonalności tej inwestycji. Zakup taboru i prace nad budową kolei mają ruszyć w przyszłym roku i potrwają trzy lata. Całość będzie kosztowała 357 mln złotych – informuje poseł PiS Wojciech Buczak. Władze Podkarpacia liczą, że ta inwestycja pozwoli uruchomić sprawną komunikację szynową między stolicą województwa, a miejscowościami rozciągającymi się między nią a Dębicą, Kolbuszową, Przeworskiem i Strzyżowem. W założeniu projektu, między tymi miastami mają regularnie jeździć małe, mobilne szynobusy, a gęsta sieć nowych przystanków ma zapewnić każdej miejscowości szybki kontakt ze stolicą regionu.

Czytaj więcej: http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/podkarpacie/a/szybciej-pociagiem-z-rzeszowa-do-warszawy,10363561/
 
#4
Cytat:PKP Intercity z nowym zintegrowanym systemem łączności dyspozytorskiej .

PKP Intercity szykują się do wdrożenia zintegrowanego systemu łączności dyspozytorskiej. Przewoźnik właśnie opublikował zapytanie o informację w sprawie dostarczenia i wdrożenia takiego sytemu, a także udzielenie licencji niezbędnych do korzystania z niego oraz świadczenie usług serwisowych. Koncepcja miałaby powstać w ciągu miesiąca od podpisania umowy, pozostałe prace oraz szkolenia powinny zostać zrealizowane w ciągu trzech miesięcy. Wsparcia systemu przewoźnik oczekuje w okresie trzech lat. System będzie składał się z: - sprzętu teleinformatycznego użytkownika tj. konsol dyspozytorskich, telefonów stacjonarnych (wraz z akcesoriami), - urządzeń infrastruktury teleinformatycznej tj. serwerów, rejestratorów rozmów, aktywnych urządzeń sieciowych, central telefonicznych itd., - oprogramowania niezbędnego do działania sprzętu użytkownika i urządzeń infrastruktury teleinformatycznej tj. systemu operacyjnego, oprogramowania bazy danych itd., - dedykowanego system informatycznego dla dyspozytorów. Przewidywana liczba konsol dyspozytorskich to 47. Wymagania funkcjonalne są następujące a) możliwość szybkiej, niezawodnej i uporządkowanej łączności pomiędzy dyspozytorami zamawiającego oraz innymi pracownikami/ współpracownikami zamawiającego z wykorzystaniem wszystkich środków komunikacji używanych przez zamawiającego, m.in. telefonii stacjonarnej – połączenia głosowe i fax, telefonii komórkowej – połączenia głosowe i wiadomości SMS-owe, łączności radiowej, opcjonalnie - poczty elektronicznej; b) możliwość zarządzania łącznością z wykorzystaniem wszystkich środków komunikacji używanych przez zamawiającego poprzez jeden zintegrowany system dostępny na konsolach dyspozytorskich; c) możliwość nawiązywania komunikacji z adresatami używającymi różnych środków komunikacji bezpośrednio z konsoli dyspozytorskiej; d) odbieranie komunikacji z adresatami używającymi różnych środków komunikacji bezpośrednio z konsoli dyspozytorskiej; e) powiadamianie bezpośrednio z konsoli dyspozytorskiej różnych grup odbiorców na różne środki komunikacji wg zadanych reguł, w tym powiadamianie indywidualne, grupowe, alarmowe; f) funkcjonowanie innego komunikatu dla dzwoniącego w przypadku prowadzenia rozmowy przez dyspozytora (zajętości), a innego w przypadku niepodejmowania połączenia (nie odbiera); g) możliwość prowadzenia rozmów za pomocą słuchawek i mikrofonów (wolne ręce); h) możliwość odebrania połączenia i prowadzenia rozmowy poprzez zestaw słuchawka i mikrofon (konieczność chwilowego oddalenia się od konsoli dyspozytorskiej); i) centralna książka adresatów z danymi kontaktowymi uwzględniającymi wszystkie środki komunikacji używane przez zamawiającego i zawierająca informację o miejscu zatrudnienia adresata tj. firmie, jednostce organizacyjnej, lokalizacji, a także w przypadku pracowników zmianowych o obecności adresata w pracy i numerze pociągu w którym odbywa aktualnie służbę (dotyczy pracowników pracujących na zmiany, informacja źródłowa zawarta jest w systemie informatycznym zamawiającego); j) możliwość wyszukiwania adresatów w centralnej książce adresatów wg różnych kryteriów np. jednostka organizacyjna - numer pociągu – obecni. k) możliwość tworzenia list adresatów przypisanych do wybranej dyspozytury; l) dostępność list adresatów przypisanych do wybranej dyspozytury dla pozostałych dyspozytur; m) możliwość przejmowania obsługi listy adresatów przypisanych do danej dyspozytury przez inną dyspozyturę; n) możliwość stworzenia listy VIP dla wybranej dyspozytury lub globalnej dla wszystkich dyspozytur; o) wyświetlanie kolejki połączeń przychodzących; p) kolejkowanie przychodzących połączeń wg zadanych reguł; q) podejmowanie przez dyspozytora dowolnego połączenia z kolejki; r) możliwość przekierowywania przez dyspozytora połączeń przychodzących; s) możliwość zestawiania przez dyspozytora połączenia trójstronnego z uwzględnieniem różnych środków komunikacji; t) możliwość doraźnego „ad hoc” zestawiania przez dyspozytora telekonferencji; u) możliwość zestawiania przez dyspozytora telekonferencji cyklicznych z tymi samymi adresatami i zapisywanie takiego zestawienia telekonferencji; v) możliwość zawieszania lub wyłączania udziału wybranych adresatów w rozmowie, połączeniu trójstronnym i telekonferencji; w) możliwość odbierania głosu („mówi tylko jedna osoba”) wybranych adresatów w rozmowie, połączeniu trójstronnym i telekonferencji; x) rejestracja całej komunikacji prowadzonej przez i do dyspozytorów; y) automatyczna rejestracja korespondencji, rozmów; z) przypisywanie korespondencji, nagrań rozmów do poszczególnych zdarzeń; aa) możliwość bieżącego odtwarzania nagrań przez dyspozytora (łatwy dostęp do bieżących nagrań); bb) możliwość odszukania wg różnych parametrów oraz analizowania archiwalnej korespondencji i nagrań rozmów – dostęp do 3 lat wstecz; cc) możliwość odszukiwania i odtwarzania nagrań archiwalnych; dd) generowanie raportów statystyczno-analitycznych dot. pracy dyspozytorów, w formie tabelarycznej i graficznej; ee) archiwizacja raportów statystyczno-analitycznych dot. pracy dyspozytorów – dostęp do 3 lat wstecz; Pozostałe wymagania są natomiast następujące: a) Sprzęt użytkownika powinien być ergonomiczny, uwzględniający specyfikę pracy dyspozytora tj. z tego samego stanowiska pracy korzysta kilka osób w trybie zmianowym (możliwość łatwego i szybkiego dostosowania położenia, kąta nachylenia, wysokości itp. sprzętu do różnych osób), stanowisko pracy funkcjonuje w różnym oświetleniu (praca na zmiany – w dzień i w nocy), sprzęt używany jest bez wyłączania 7 dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę przez 365 dni w roku. b) Wielkość monitora w konsoli dyspozytorskiej – minimum 21-23 cale c) Interfejs w języku polskim. d) Możliwość dostosowania wyglądu pulpitu na konsoli dyspozytorskiej do indywidualnych potrzeb użytkownika. e) Możliwość ustawienia dowolnego czasu automatycznego wylogowania użytkownika z Systemu. f) System musi spełniać wymagania wynikające z przepisów prawa obowiązującego na terenie Polski, w tym: - w zakresie łączności w transporcie kolejowym, - ustawy o ochronie danych osobowych, w związku z danymi zawartymi w książce adresatów. System ma być udostępniony w 31 lokalizacjach w Polsce, na terenie czterech zakładów PKP Intercity. Szczegółowe zestawienie lokalizacji zawiera poniższa tabelka. Termin na składanie informacji upływa 31 lipca 2016 roku.

Czytaj więcej: http://inforail.pl/pkp-intercity-z-nowym...86079.html
 
#5
Cytat:Dlaczego PKP Intercity zrezygnowały z `Taniej kuszetki`?

„Tania kuszetka”, czyli przejazd na miejscu do leżenia nie wyposażonym w pościel, dostępna była wyłącznie w przedziałach 6 miejscowych. W związku ze zmniejszającą się od początku roku dostępnością tego typu wagonów (kursujących do dnia 11 czerwca 2016 r.), utrzymanie oferty kuszetek niewyposażonych w pościel nie było dłużej możliwe – wyjaśnia Piotr Stomma, wiceminister Infrastruktury i Budownictwa. Jednocześnie przedstawiciel resortu stwierdza, że wrażenie zmiany ceny nie wynika z podniesienia opłat za miejsca w wagonach sypialnych/z miejscami do leżenia, a jest naturalną konsekwencją zmiany rodzaju taboru realizującego połączenia. Wyjaśnia, że ceny biletów na przejazd takimi wagonami nie uległy w ostatnich latach zmianie. Zmniejszenie podaży miejsc w kuszetkach wynika ze stopniowego wycofywania z eksploatacji (w związku z utratą zdatności do ruchu) wagonów z 6 miejscowymi przedziałami. Ostatnie wagony z takimi przedziałami (kuszetkami) zakończyły rozkładową jazdę w ruchu krajowym 11 czerwca br. PKP Intercity obecnie posiadają w ruchu zmodernizowane wagony z przedziałami 4 miejscowymi, które kursują w składach pociągów objętych projektem pn.: „Odnowa taboru PKP Intercity SA dla relacji Przemyśl – Szczecin – Etap II.” Dodatkowo, w celu zachowania ciągłości świadczenia usługi do czasu realizacji ewentualnych inwestycji taborowych w zakresie wagonów z miejscami do leżenia, do pociągów nocnych włączane są zastępczo wagony sypialne z przedziałami 3 miejscowymi. Opłata za miejsce w takim przedziale, pomimo wyższego komfortu, tożsama jest z opłatą za przejazd w kuszetce 4 miejscowej.

Czytaj więcej: http://inforail.pl/dlaczego-pkp-intercit...86447.html
 
#6
Cytat:Nurki prawdopodobnie zostaną na dłużej

Nurki będą prawdopodobnie dalej prowadzić pociągi PKP Intercity. Tylko bowiem Ceske drahy zgłosiły się do przetargu na dzierżawę siedmiu lokomotyw. Jak poinformowało nas Biuro Prasowe PKP Intercity czeski przewoźnik jako jedyny wykazał zainteresowanie przetargiem.
Czytaj dalej
 
#7
Cytat:PKP Intercity potwierdzają uruchomienie połączeń do Grodna

Przedwczoraj na łamach InfoRail pisaliśmy o powrocie połączeń do Grodna. Poprosiliśmy PKP Intercity o potwierdzenie tych informacji.
Czytaj dalej
 
#8
Cytat:Ile zapłacimy za bilety do Grodna? - jest cennik

Wiemy, ile będą kosztowały bilety na przejazd pociągiem TLK "Hańcza" do Grodna. Biuro Prasowe PKP Intercity udostępniło nam cennik. I tak na przejazd w 2.klasie pomiędzy Polską a Białorusią, obowiązuje oferta „GRODNO SPECJAL”.
Czytaj dalej
 
#9
Cytat:Składy wagonowe zamiast Flirtów. PKP IC: to przypadki incydentalne
Paweł Rydzyński  26.08.2016  [Obrazek: fbsmall2.png] 19


[Obrazek: FLIRT3wKatowicachPKPIntercity01fotBBanas...32-419.jpg]fot. B Banaszak/PKP Intercity
Cytat:Pociągi typu Flirt3 zastępowane są przez PKP Intercity składami wagonowymi, w dodatku bardzo niskiej jakości. Przedstawiciele przewoźnika informują, że są to sytuacje sporadyczne, wynikające m.in. z wypadków na przejazdach.
Czytelnicy „Rynku Kolejowego” poinformowali redakcję o co najmniej trzech przypadkach, w których pociąg PKP IC, który powinien być obsługiwany przez składy „Flirt3”, w rzeczywistości składał się z lokomotywy i wagonów. Taka sytuacja miała miejsce 12 sierpnia w przypadku pociągu IC „Stoczniowiec” Gdynia – Katowice, natomiast w ostatnich dniach skład wagonowy zastępował Flirta w pociągu IC „Doker” Gdynia – Bydgoszcz – Warszawa (Czytelnik „RK” poinformował, że widział skład wagonowy obsługujący Dokera w dniach 23 i 25 sierpnia. Dodatkowo, we wszystkich ww. przypadkach, były to wagony bardzo niskiej jakości. Wagony klasy 2 posiadały 8-miejscowe przedziały, jedynie wagon 1 klasy prezentował wyższy standard (posiadał klimatyzację i gniazdka elektryczne przy fotelach). 

Zapytaliśmy przedstawicieli przewoźnika, jaka jest skala zastępowania pociągów Flirt składami zastępczymi i czy wynika to z awaryjności tych pojazdów, czy ze zdarzeń losowych. – Są to sporadyczne sytuacje, związane ze zdarzeniami losowymi, np. gdy pod pociąg wjeżdża auto osobowe czy ciężarówka. Przeważają zdarzenia losowe. Aktualnie dwa składy znajdują się w serwisie w związku z kolizjami na przejazdach kolejowych – informuje „RK” Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP IC. PKP Intercity posiadają 20 pojazdów typu Flirt3. Zaplanowanych jest 18 obiegów Flirtów.

Czemu składy zastępowane są taborem bardzo niskiej jakości? Czy nie ma możliwości, jeśli już musi jechać skład zastępczy, zapewnienia wagonów klasy 2 posiadających 6 miejsc w przedziałach, klimatyzację i dostęp do gniazdek? – Są to sytuacje awaryjne, w których korzystamy z taboru, który posiadamy w rezerwie. Oprócz tego na bieżąco obserwujemy frekwencję w naszych pociągach, wzmacniając najpopularniejsze połączenia o dodatkowe wagony – mówi Anna Zakrzewska.

Pociągi typu Flirt zostały włączone do obsługi połączeń PKP Intercity w grudniu 2015 r. Obsługują one relacje Warszawa – Bydgoszcz/Gdynia, Katowice – Łódź – Gdynia, Kraków – Łódź – Poznań – Bydgoszcz/Szczecin – Świnoujście i Kraków – Kielce – Warszawa – Olsztyn.
co ma być to będzie  Big Grin
 
#10
Cytat:PKP Intercity nie informują o komunikacji zastępczej?

Do biur poselskich Jarosława Sachajko i Magdaleny Błeńskiej napływają głosy niezadowolenia, zarówno mieszkańców jak i turystów, odnośnie złego funkcjonowania transportu kolejowego na Zamojszczyźnie. Posłowie piszą zatem w tej sprawie do Ministra Infrastruktury i Budownictwa.
Czytaj dalej
 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości