Podkarpackie Forum Miłośników Komunikacji


Infrastruktura kolejowa
Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
#1
Cytat:Inwestycje na kolei. Projekt przebudowy linii Nowy Zagórz – Łupków

[Obrazek: pkpplk-696x465.jpg]Zdjęcie: PKP Polskie Linie Kolejowe
PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły prace projektowe dla rewitalizacji linii kolejowej Nowy Zagórz – Łupków w kierunku Słowacji. Dokumentacja, która pozwoli precyzyjnie zaplanować roboty, będzie gotowa w 2022 roku.
30 grudnia 2019 roku PLK podpisały umowę na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z elementami dokumentacji przedprojektowej i pełnieniem nadzoru autorskiego dla rewitalizacji linii kolejowej nr 107 Nowy Zagórz – Łupków. Pracę za ponad 8 mln zł wykona konsorcjum firm z liderem IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo.
Przygotowanie studium wykonalności i dokumentacji pozwoli na rozpoczęcie przebudowy przeszło 50-kilometrowej linii kolejowej, łączącej przez Bieszczady stację Nowy Zagórz ze stacją Łupków, na granicy polsko-słowackiej. Obecnie jednotorowa linia jest wykorzystywana do przewozów pasażerskich. Jeżdżą nią m.in. pociągi relacji: Gdynia Główna – Łupków, Zagórz – Komańcza, Rzeszów – Medzilaborce (Słowacja).
Przeprowadzenie rewitalizacji linii planowane jest do 2027 r. – Wymiana torów, rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym pozwoli na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i wpłynie na skrócenie czasu przejazdu – poinformował Piotr Hamarnik z PKP PLK. 
Projekt ma być przygotowany tak, by pociągi pasażerskie mogły jeździć z prędkością 80 km/h, a towarowe 50 km/h. To taka prędkość, na jaką linia o charakterze górskim została zbudowana. – Sprawdzone zostaną również możliwości  – tam gdzie to będzie możliwe, zwiększenia prędkości – zapowiada Hamarnik. 
Dzięki modernizacji peronów na 5 stacjach (m.in. Nowy Zagórz, Komańcza, Łupków) i 9 przystankach (m.in. Tarnawa Dolna, Wysoczany, Nowy Łupków) z wygodnych podróży będą mogli korzystać pasażerowie o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Rewitalizacja obejmie również 128 obiektów inżynieryjnych. Do przebudowy przygotowanych będzie m.in. 26 mostów, 13 wiaduktów oraz jeden tunel kolejowy. Na tym odcinku jest również 40 przejazdów kolejowo-drogowych. Skrzyżowania te również mają być zmodernizowane. Dokładny zakres prac budowlanych zostanie sporządzony w dokumentacji projektowej.
Rewitalizację linii kolejowej nr 107 Nowy Zagórz – Łupków wpisano do Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego. Dokumentację wykona konsorcjum firm IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo, IDOM Consulting, Engineering, Architecture S.A.U. oraz HIQE. Projekt ma być gotowy do połowy 2022 roku.
https://rzeszow-news.pl/inwestycje-na-ko...rz-lupkow/
Strona : Historia Rzeszowskiej Komunikacji Miejskiej
www.facebook.com/HistoriaRKM


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości