Podkarpackie Forum Miłośników Komunikacji


Przetargi
Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
#1
Cytat:MAXI-czwórka dla MZK Nowy Targ. 

Nie dwa, a o łącznie sześć nowych autobusów wzbogaci się w 2020 r. Miejski Zakład Komunikacji w Nowym Targu. Miasto szuka dla swojego przewoźnika czterech nowych autobusów klasy MAXI. Będzie niskopodłogowo i niskowejściowo. O warunkach formalnych postępowania pisaliśmy tutaj. "Dwunastki" do Nowego Targu trafią w ciągu maksymalnie 26 tygodni od podpisania umowy. Będą objęte min. trzyletnią gwarancją całopojazdową, a ich dostawca będzie musiał w tym okresie na swój koszt dokonać wszystkich przeglądów. Wybór najlepszej oferty Kryteria oceny ofert są bardzo proste. Cena ma 60% wagi. 40% jest do wywalczenia w ocenie technicznej. Za co premia? Na liście mamy: szkielety autobusów ze stali nierdzewnej lub aluminium - 4 pkt poszycia zewnętrzne ze stali nierdzewnej, tworzyw sztucznych lub aluminium - 4 pkt przykręcane panele poszycia bocznego - 4 pkt trzyczęściowa szyba przednia - 4 pkt 13 więcej foteli dostępnych z niskiej podłogi - 4 pkt spalanie w warunkach testu SORT2 do 34,5 l / 100 km - 4 pkt autobus wyłącznie z oświetleniem LED - 2 pkt nadwozie nie wyższe niż 3,09 m - 4 pkt min. 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów - 2 pkt homologacja zgodna z Regulaminami nr 29 i 66 EKG ONZ - 4 pkt oś przednia zależna - 4 pkt Jakie autobusy? Każda z trzech w pełni niskopodłogowych "dwunastek" ma zabierać na pokład min. 85 pasażerów, w tym co najmniej 25 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być dalej zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2. Z kolei ten niskowejściowy ma zabierać na pokład min. 70 pasażerów, w tym co najmniej 41 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być dalej zapewniony przez dwa wejścia w układzie 2-2-0. W obu przypadkach mają to być konstrukcje z nadwoziami o długości 11,5 - 12,5 m, szerokości do 2,55 m i nie wyższe niż 3,25 m. Pojazdy mają być napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Muzą to być jednostki o pojemności 6,5 - 8 l. Nie mogą być one słabsze niż 200 kW, ale nie mocniejsze niż 240 kW. Zostaną one zblokowane z automatycznymi skrzyniami biegów. Przekładnia musi posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia paliwa. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika. Pojazdy będą monitorowane. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez okna przesuwne, wentylatory dachowe oraz szyberdachy. Przestrzeń pasażerska oraz kabina kierowcy mają być klimatyzowane. Minimalna moc chłodnicza agregatu to 24 kW. Nie zabraknie także gniazdek USB dla pasażerów. Na zewnątrz zamontowane będą trzy tablice diodowe o wysokiej rozdzielczości. W środku znajdą się tablice LCD 23". Na nich będzie prezentowana informacja liniowa. Nie zabraknie oczywiście głosowych zapowiedzi przystanków i GPS. Całością będzie sterował wielofunkcyjny autokomputer z dotykowym interfejsem. Wszystko ma być kompatybilne z już użytkowanym przez MZK Nowy Targ systemem bydgoskiego Pixela. Podsumowując... Chciałoby się liczyć na co najmniej dwie oferty. Ale nie to jest najważniejsze. Miasto znów nie ma zbyt wysoko postawionych wymagań. To akurat dobrze, bo jest okolicznością mającą wpływ na wysokość ceny.

Czytaj więcej: http://infobus.pl/maxi-czworka-dla-mzk-n...19561.html
 
#2
Cytat:Nowy Targ z MAXI-ofertą od Solarisa. LF i LE 

Tylko Solaris przedstawił Nowemu Targowi ofertę na dostawę czterech autobusów klasy MAXI, zarówno LF jak i LE. Jest tylko jeden problem. To dosyć nisko skalkulowany budżet na pozyskanie autobusów interesujących miasto. Jakie autobusy? Jakie autobusy? Każda z trzech w pełni niskopodłogowych "dwunastek" ma zabierać na pokład min. 85 pasażerów, w tym co najmniej 25 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być dalej zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2. Z kolei ten niskowejściowy ma zabierać na pokład min. 70 pasażerów, w tym co najmniej 41 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być dalej zapewniony przez dwa wejścia w układzie 2-2-0. W obu przypadkach mają to być konstrukcje z nadwoziami o długości 11,5 - 12,5 m, szerokości do 2,55 m i nie wyższe niż 3,25 m. Pojazdy mają być napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Muzą to być jednostki o pojemności 6,5 - 8 l. Nie mogą być one słabsze niż 200 kW, ale nie mocniejsze niż 240 kW. Zostaną one zblokowane z automatycznymi skrzyniami biegów. Przekładnia musi posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia paliwa. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika. Pojazdy będą monitorowane. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez okna przesuwne, wentylatory dachowe oraz szyberdachy. Przestrzeń pasażerska oraz kabina kierowcy mają być klimatyzowane. Minimalna moc chłodnicza agregatu to 24 kW. Nie zabraknie także gniazdek USB dla pasażerów. Na zewnątrz zamontowane będą trzy tablice diodowe o wysokiej rozdzielczości. W środku znajdą się tablice LCD 23". Na nich będzie prezentowana informacja liniowa. Nie zabraknie oczywiście głosowych zapowiedzi przystanków i GPS. Całością będzie sterował wielofunkcyjny autokomputer z dotykowym interfejsem. Wszystko ma być kompatybilne z już użytkowanym przez MZK Nowy Targ systemem bydgoskiego Pixela. Termin dostawy to maksymalnie 26 tygodni od podpisania umowy. Autobusy będą objęte min. trzyletnią gwarancją całopojazdową, a ich dostawca będzie musiał w tym okresie na swój koszt dokonać wszystkich przeglądów. Jedna oferta Dziś, 18 grudnia minął termin składania ofert. W Nowym Targu na zakup "dwunastek" w dwóch wersjach układu podłogi przygotowali 3 917 000 PLN brutto. Średnio wychodzi więc wycena za autobus w wysokości nieco ponad 796 140 PLN netto. Czyli mówiąc delikatnie nie najlepiej. Nic więc dziwnego, że oferta Solarisa przewyższa te szacunki. Opiewa ona na 4 723 000 PLN brutto. A to daje średnią cenę za autobus w wysokości 960 000 PLN netto. Warty jest tutaj podkreślenia fakt, że to już druga próba sprzedaży w Polsce Nowego Urbino 12LE. On jak i jego w pełni niskopodłogowi bracia byliby objęci gwarancją całopojazdową na trzy lata. Co więc zrobią w Nowym Targu? Opcje są dwie- rewizja wymagań albo zwiększenie budżetu. Czekamy więc na ruch miasta.

Czytaj więcej: http://infobus.pl/nowy-targ-z-maxi-ofert...19944.html
 
#3
Cytat:Nowy Targ bierze Solarisy. Wydanie LF i LE! 

W Nowym Targu akcja-akceptacja. Miasto kupi dla MZK jako pierwsze w Polsce nową odsłonę Solarisa Urbino 12LE. Ale to nie koniec dobrych wieści. To tego dojdą jeszcze trzy w pełni niskopodłogowe Urbino 12. Wymagania Nowego Targu Każda z trzech w pełni niskopodłogowych "dwunastek" ma zabierać na pokład min. 85 pasażerów, w tym co najmniej 25 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być dalej zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2. Z kolei ten niskowejściowy ma zabierać na pokład min. 70 pasażerów, w tym co najmniej 41 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być dalej zapewniony przez dwa wejścia w układzie 2-2-0. W obu przypadkach mają to być konstrukcje z nadwoziami o długości 11,5 - 12,5 m, szerokości do 2,55 m i nie wyższe niż 3,25 m. Pojazdy mają być napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Muzą to być jednostki o pojemności 6,5 - 8 l. Nie mogą być one słabsze niż 200 kW, ale nie mocniejsze niż 240 kW. Zostaną one zblokowane z automatycznymi skrzyniami biegów. Przekładnia musi posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia paliwa. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika. Pojazdy będą monitorowane. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez okna przesuwne, wentylatory dachowe oraz szyberdachy. Przestrzeń pasażerska oraz kabina kierowcy mają być klimatyzowane. Minimalna moc chłodnicza agregatu to 24 kW. Nie zabraknie także gniazdek USB dla pasażerów. Na zewnątrz zamontowane będą trzy tablice diodowe o wysokiej rozdzielczości. W środku znajdą się tablice LCD 23". Na nich będzie prezentowana informacja liniowa. Nie zabraknie oczywiście głosowych zapowiedzi przystanków i GPS. Całością będzie sterował wielofunkcyjny autokomputer z dotykowym interfejsem. Wszystko ma być kompatybilne z już użytkowanym przez MZK Nowy Targ systemem bydgoskiego Pixela. Termin dostawy to maksymalnie 26 tygodni od podpisania umowy. Autobusy będą objęte min. trzyletnią gwarancją całopojazdową, a ich dostawca będzie musiał w tym okresie na swój koszt dokonać wszystkich przeglądów. Pierwszy Nowy Urbino 12LE w Polsce! 18 grudnia 2019 r. minął termin składania ofert. W Nowym Targu na zakup "dwunastek" w dwóch wersjach układu podłogi przygotowali 3 917 000 PLN brutto. Średnio wychodziła więc wycena za autobus w wysokości nieco ponad 796 140 PLN netto. Czyli mówiąc delikatnie nie najlepiej. Nic więc dziwnego, że oferta Solarisa przewyższała te szacunki. Opiewała ona na 4 723 000 PLN brutto. A to dało średnią cenę za autobus w wysokości 960 000 PLN netto. Warty jest tutaj podkreślenia fakt, że to już druga próba sprzedaży w Polsce Nowego Urbino 12LE. On jak i jego w pełni niskopodłogowi bracia byliby objęci gwarancją całopojazdową na trzy lata. Co więc zrobili w Nowym Targu? Opcje były dwie- rewizja wymagań albo zwiększenie budżetu. Miasto jednak postanowiło nie ogłaszać nowego przetargu, lecz zwiększyć budżet. Dzięki temu dziś, 17 stycznia urzędnicy zaakceptowali ofertę Solarisa. To nie koniec Dzięki tej decyzji flotę nowotarskiego Miejskiego Zakładu Komunikacji czeka duże odświeżenie. Prócz czterech Solarisów wcześniej pojawią się dwa Isuzu Novociti Life. Te z kolei miasto zamówiło w sierpniu 2019 r. Pisaliśmy o tym tutaj. Można więc śmiało powiedzieć, że będziemy świadkami dwóch bardzo ciekawych dostaw. I każda w dosyć przyzwoitej cenie.

Czytaj więcej: http://infobus.pl/nowy-targ-bierze-solar...20534.html
 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości