Podkarpackie Forum Miłośników Komunikacji


Przetargi
Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
#1
Cytat:Lublin kupuje 35 elektrycznych Solarisów. Jest zgoda UZP

Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie ma zielone światło do podpisania trzech umów z Solarisem. Urząd Zamówień Publicznych z wynikiem pozytywnym skontrolował przetargi na zakup 20 autobusów elektrycznych oraz łącznie 15 trolejbusów przegubowych. Kontrakty będą opiewać na prawie 107 mln PLN brutto. Trzy lubelskie przetargi na dostawę 20 elektrobusów klasy MAXI, a także pięciu i dziesięciu trolejbusów przegubowych z bateriami trwały dłuższą chwilę. Pierwszy udało się dopiero za trzecim razem rozstrzygnąć, natomiast w przypadku pozostałych Solaris czekał jedynie na decyzję o akceptacji ofert. Było to spowodowane zbyt niskim budżetem jakim dysponował ZTM. Dodatkowa kasa Ale temu udało się zaradzić. Na wniosek Lublina zostało zwiększone dofinansowanie unijne z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Zapewniło to możliwość realizacji tych trzech projektów taborowych, które stały pod znakiem zapytania z powodu wzrostu cen. Na nie trafiła na połowa z dodatkowej gotówki. A to dokładnie 17 244 600 PLN brutto. O szczegółach pisaliśmy tutaj. Pieniądze te pozwoliły na zamówienie łącznie 35 nowych pojazdów z napędem elektrycznym oraz infrastrukturą towarzyszącą. Będzie to: 20 elektrobusów klasy MAXI z ładowarkami wolnymi oraz szybkimi - o którym to zamówieniu pisaliśmy TUTAJ, gdzie najkorzystniejsza oferta Solarisa na 62,4 mln PL brutto przekraczała budżet ZTM o 9,5 mln PLN brutto; 5 przegubowych trolejbusów - o czym pisaliśmy TUTAJ, gdzie jedyna i najkorzystniejsza oferta także od Solarisa opiewała na 14,7 mln PLN brutto, podczas gdy budżet ZTM wynosił 12,1 mln PLN brutto. Brakowało 2,6 mln PLN brutto; 10 przegubowych trolejbusów - o którym to zamówieniu pisaliśmy TUTAJ, gdzie również jedyną propozycję złożył Solaris - na sumę 29,5 mln PLN brutto, a ZTM zarezerwowało na ten cel o ponad 5 mln PLN brutto mniej. UZP: Wszystko w porządku Do zawarcia umów brakowało już tylko jednej formalności. Konieczna była kontrola uprzednia Urzędu Zamówień Publicznych co jest standardowym postępowaniem w takich przypadkach. Trójka przetargów przeszła pozytywnie kontrolę uprzednią z Urzędzu Zamówień Publicznych. A to oznacza to, że została otwarta droga do podpisania umów z Solarisem. Warto dodać, że 35 pojazdów na prąd, które Lublin pozyska od producenta "jamników" to nie jedyne zakupy, do których szykuje się miasto. W niedalekiej perspektywie czasowej możemy się spodziewać przetargów na dostawę kolejnych nowych pojazdów. W Lublinie będzie się więc jeszcze działo.

Czytaj więcej: http://infobus.pl/lublin-kupuje-35-elekt...9198.html#
Strona : Historia Rzeszowskiej Komunikacji Miejskiej
www.facebook.com/HistoriaRKM
#2
Cytat:Solaris z trzema umowami w Lublinie. 35 pojazdów!

5 grudnia przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie oraz Zarządu firmy Solaris podpisali trzy umowy na dostawę łącznie 20 autobusów elektrycznych oraz 15 trolejbusów. Wartość zawartych umów przekracza 106 mln złotych. Wśród nowych pojazdów zamówionych przez Zarząd Transportu Miejskiego znajduje się: 15 przegubowych trolejbusów Solaris Trollino 18 oraz 20 elektrycznych autobusów Solaris Urbino 12 electric. Ich dostawy rozłożone są na okres od listopada 2020 roku (5 trolejbusów), do kwietnia 2021 roku (10 trolejbusów) i września 2021 roku (20 autobusów elektrycznych). Mówią obie strony - Podpisane dzisiaj kontrakty to kolejny krok do budowania Lublina będącego centrum elektromobilności. Od lat stawiamy na rozwój nowoczesnego transportu miejskiego - ekologicznego i przyjaznego wszystkim użytkownikom. Inwestycje w autobusy elektryczne i trolejbusy sprawiają, że Lublin już dziś spełnia 25% próg udziału pojazdów elektrycznych w całej flocie, będąc w ścisłej czołówce systemów elektromobilnych w Polsce, a nawet w Europie. W 2021 r. ta proporcja zmieni się diametralnie osiągając 50% udziału elektryków w komunikacji miejskiej – mówi Krzysztof Żuk, Prezydent Miasta Lublin. - Ogromnie się cieszę, że Lublin sukcesywnie rozbudowuje swoją flotę bezemisyjnych pojazdów w komunikacji miejskiej. Przyjazne mieszkańcom i środowisku, ciche elektryczne napędy to najlepsze rozwiązania dla transportu publicznego. Lublin to jedno z pierwszych miast, do którego już 1996 roku mogliśmy dostarczyć nasze autobusy. Bardzo dziękuję za ponad 20 lat współpracy i zaufania – mówi Petros Spinaris, Wiceprezes Zarządu firmy Solaris. Lubelski standard Autobusy Solaris Urbino 12 electric wyposażone będą w baterie Solaris High Power o pojemności 116 kWh, przystosowane do częstego i szybkiego ładowania. Zmagazynowana w nich energia napędzać będzie silnik trakcyjny o mocy 160 kW. Proces kilkuminutowego uzupełniania baterii nastąpi poprzez zamontowany na dachu pantograf, z kolei w nocy ładowanie nastąpi poprzez złącze plug-in na terenie zajezdni. Na dachu znajdą się także panele fotowoltaiczne pozwalające optymalizować zużycie energii przez różne systemy autobusu. Solaris oprócz pojazdów wybuduje i zainstaluje także infrastrukturę służącą uzupełnianiu energii. Cztery ładowarki pantografowe o mocy 450 kW każda, przeznaczone do szybkiego ładowania w trakcie dnia umiejscowione zostaną na pętli Choiny oraz w zajezdni przy ul. Grygowej. Również na terenie zajezdni przy ul. Grygowej stanie dziesięć ładowarek stacjonarnych umożliwiających jednoczesne ładowanie dwóch autobusów z mocą 40 kW oraz dwie ładowarki mobilne o mocy 40 kW. Bateryjne trolejbusy Zamawianych 15 przegubowych trolejbusów Solaris Trollino 18 również wyposażonych zostanie w baterie Solaris High Power, o pojemności 58 kWh. Umożliwiają one poruszanie się pojazdu poza siecią trakcyjną, np. w przypadku braku prądu lub konieczności zmiany trasy. Możliwe staje się również wyznaczanie nowych linii bez konieczności budowy sieci zasilającej. Poprzez automatyczny odbierak prądu, w który wyposażone zostaną trolejbusy, energia będzie napędzać trolejbus oraz ładować baterie z wykorzystaniem systemu o nazwie In-Motion-Charging. W każdym z pojazdów zainstalowany będzie silnik trakcyjny o mocy 240 kW. Wszystkie dostarczane autobusy i trolejbusy wyposażone zostaną w elektryczną klimatyzację miejsca pracy kierowcy oraz przestrzeni pasażerskiej. Całość oświetlenia wykonana zostanie w przyjaznej środowisku i ekonomicznej technologii LED. Do dyspozycji pasażerów oddane będą ładowarki USB umożliwiające podładowanie np. telefonu. Nad bezpieczeństwem podróżujących czuwać będzie system kamer rejestrujących obraz wewnątrz pojazdów oraz przed i za nim. Historia współpracy Współpraca Solarisa oraz Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji sięga roku 1996, gdy do Lublina – jako jednego z pierwszych miast – trafiły autobusy polskiego producenta. MPK i ZTM zamówił dotychczas 146 autobusów i trolejbusów różnych długości wyprodukowanych w podpoznańskim Bolechowie, w tym pierwsze w Polsce niskopodłogowe przegubowe trolejbusy. Solaris jest europejskim liderem w produkcji i sprzedaży autobusów z elektrycznymi napędami. Firma zdobyła zamówienia na 800 elektrycznych Solarisów z 18 państw. Z kolei do 16 polskich miast producent dostarczył dotychczas 118 elektrobusów. Po zrealizowaniu najnowszych zamówień – m.in. 130 Solarisów Urbino 18 electric dla Warszawy czy 21 Solarisów Urbino electric dla Poznania czy też tego podpisanego dziś w Lublinie – już w najbliższych latach liczba jeżdżących elektrycznych Solarisów w Polsce ulegnie potrojeniu.

Czytaj więcej: http://infobus.pl/solaris-z-trzema-umowa...19596.html
Strona : Historia Rzeszowskiej Komunikacji Miejskiej
www.facebook.com/HistoriaRKM


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości