Podkarpackie Forum Miłośników Komunikacji


Przetargi
Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
#1
Cytat:Lublin kupuje 35 elektrycznych Solarisów. Jest zgoda UZP

Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie ma zielone światło do podpisania trzech umów z Solarisem. Urząd Zamówień Publicznych z wynikiem pozytywnym skontrolował przetargi na zakup 20 autobusów elektrycznych oraz łącznie 15 trolejbusów przegubowych. Kontrakty będą opiewać na prawie 107 mln PLN brutto. Trzy lubelskie przetargi na dostawę 20 elektrobusów klasy MAXI, a także pięciu i dziesięciu trolejbusów przegubowych z bateriami trwały dłuższą chwilę. Pierwszy udało się dopiero za trzecim razem rozstrzygnąć, natomiast w przypadku pozostałych Solaris czekał jedynie na decyzję o akceptacji ofert. Było to spowodowane zbyt niskim budżetem jakim dysponował ZTM. Dodatkowa kasa Ale temu udało się zaradzić. Na wniosek Lublina zostało zwiększone dofinansowanie unijne z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Zapewniło to możliwość realizacji tych trzech projektów taborowych, które stały pod znakiem zapytania z powodu wzrostu cen. Na nie trafiła na połowa z dodatkowej gotówki. A to dokładnie 17 244 600 PLN brutto. O szczegółach pisaliśmy tutaj. Pieniądze te pozwoliły na zamówienie łącznie 35 nowych pojazdów z napędem elektrycznym oraz infrastrukturą towarzyszącą. Będzie to: 20 elektrobusów klasy MAXI z ładowarkami wolnymi oraz szybkimi - o którym to zamówieniu pisaliśmy TUTAJ, gdzie najkorzystniejsza oferta Solarisa na 62,4 mln PL brutto przekraczała budżet ZTM o 9,5 mln PLN brutto; 5 przegubowych trolejbusów - o czym pisaliśmy TUTAJ, gdzie jedyna i najkorzystniejsza oferta także od Solarisa opiewała na 14,7 mln PLN brutto, podczas gdy budżet ZTM wynosił 12,1 mln PLN brutto. Brakowało 2,6 mln PLN brutto; 10 przegubowych trolejbusów - o którym to zamówieniu pisaliśmy TUTAJ, gdzie również jedyną propozycję złożył Solaris - na sumę 29,5 mln PLN brutto, a ZTM zarezerwowało na ten cel o ponad 5 mln PLN brutto mniej. UZP: Wszystko w porządku Do zawarcia umów brakowało już tylko jednej formalności. Konieczna była kontrola uprzednia Urzędu Zamówień Publicznych co jest standardowym postępowaniem w takich przypadkach. Trójka przetargów przeszła pozytywnie kontrolę uprzednią z Urzędzu Zamówień Publicznych. A to oznacza to, że została otwarta droga do podpisania umów z Solarisem. Warto dodać, że 35 pojazdów na prąd, które Lublin pozyska od producenta "jamników" to nie jedyne zakupy, do których szykuje się miasto. W niedalekiej perspektywie czasowej możemy się spodziewać przetargów na dostawę kolejnych nowych pojazdów. W Lublinie będzie się więc jeszcze działo.

Czytaj więcej: http://infobus.pl/lublin-kupuje-35-elekt...9198.html#
 
#2
Cytat:Solaris z trzema umowami w Lublinie. 35 pojazdów!

5 grudnia przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie oraz Zarządu firmy Solaris podpisali trzy umowy na dostawę łącznie 20 autobusów elektrycznych oraz 15 trolejbusów. Wartość zawartych umów przekracza 106 mln złotych. Wśród nowych pojazdów zamówionych przez Zarząd Transportu Miejskiego znajduje się: 15 przegubowych trolejbusów Solaris Trollino 18 oraz 20 elektrycznych autobusów Solaris Urbino 12 electric. Ich dostawy rozłożone są na okres od listopada 2020 roku (5 trolejbusów), do kwietnia 2021 roku (10 trolejbusów) i września 2021 roku (20 autobusów elektrycznych). Mówią obie strony - Podpisane dzisiaj kontrakty to kolejny krok do budowania Lublina będącego centrum elektromobilności. Od lat stawiamy na rozwój nowoczesnego transportu miejskiego - ekologicznego i przyjaznego wszystkim użytkownikom. Inwestycje w autobusy elektryczne i trolejbusy sprawiają, że Lublin już dziś spełnia 25% próg udziału pojazdów elektrycznych w całej flocie, będąc w ścisłej czołówce systemów elektromobilnych w Polsce, a nawet w Europie. W 2021 r. ta proporcja zmieni się diametralnie osiągając 50% udziału elektryków w komunikacji miejskiej – mówi Krzysztof Żuk, Prezydent Miasta Lublin. - Ogromnie się cieszę, że Lublin sukcesywnie rozbudowuje swoją flotę bezemisyjnych pojazdów w komunikacji miejskiej. Przyjazne mieszkańcom i środowisku, ciche elektryczne napędy to najlepsze rozwiązania dla transportu publicznego. Lublin to jedno z pierwszych miast, do którego już 1996 roku mogliśmy dostarczyć nasze autobusy. Bardzo dziękuję za ponad 20 lat współpracy i zaufania – mówi Petros Spinaris, Wiceprezes Zarządu firmy Solaris. Lubelski standard Autobusy Solaris Urbino 12 electric wyposażone będą w baterie Solaris High Power o pojemności 116 kWh, przystosowane do częstego i szybkiego ładowania. Zmagazynowana w nich energia napędzać będzie silnik trakcyjny o mocy 160 kW. Proces kilkuminutowego uzupełniania baterii nastąpi poprzez zamontowany na dachu pantograf, z kolei w nocy ładowanie nastąpi poprzez złącze plug-in na terenie zajezdni. Na dachu znajdą się także panele fotowoltaiczne pozwalające optymalizować zużycie energii przez różne systemy autobusu. Solaris oprócz pojazdów wybuduje i zainstaluje także infrastrukturę służącą uzupełnianiu energii. Cztery ładowarki pantografowe o mocy 450 kW każda, przeznaczone do szybkiego ładowania w trakcie dnia umiejscowione zostaną na pętli Choiny oraz w zajezdni przy ul. Grygowej. Również na terenie zajezdni przy ul. Grygowej stanie dziesięć ładowarek stacjonarnych umożliwiających jednoczesne ładowanie dwóch autobusów z mocą 40 kW oraz dwie ładowarki mobilne o mocy 40 kW. Bateryjne trolejbusy Zamawianych 15 przegubowych trolejbusów Solaris Trollino 18 również wyposażonych zostanie w baterie Solaris High Power, o pojemności 58 kWh. Umożliwiają one poruszanie się pojazdu poza siecią trakcyjną, np. w przypadku braku prądu lub konieczności zmiany trasy. Możliwe staje się również wyznaczanie nowych linii bez konieczności budowy sieci zasilającej. Poprzez automatyczny odbierak prądu, w który wyposażone zostaną trolejbusy, energia będzie napędzać trolejbus oraz ładować baterie z wykorzystaniem systemu o nazwie In-Motion-Charging. W każdym z pojazdów zainstalowany będzie silnik trakcyjny o mocy 240 kW. Wszystkie dostarczane autobusy i trolejbusy wyposażone zostaną w elektryczną klimatyzację miejsca pracy kierowcy oraz przestrzeni pasażerskiej. Całość oświetlenia wykonana zostanie w przyjaznej środowisku i ekonomicznej technologii LED. Do dyspozycji pasażerów oddane będą ładowarki USB umożliwiające podładowanie np. telefonu. Nad bezpieczeństwem podróżujących czuwać będzie system kamer rejestrujących obraz wewnątrz pojazdów oraz przed i za nim. Historia współpracy Współpraca Solarisa oraz Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji sięga roku 1996, gdy do Lublina – jako jednego z pierwszych miast – trafiły autobusy polskiego producenta. MPK i ZTM zamówił dotychczas 146 autobusów i trolejbusów różnych długości wyprodukowanych w podpoznańskim Bolechowie, w tym pierwsze w Polsce niskopodłogowe przegubowe trolejbusy. Solaris jest europejskim liderem w produkcji i sprzedaży autobusów z elektrycznymi napędami. Firma zdobyła zamówienia na 800 elektrycznych Solarisów z 18 państw. Z kolei do 16 polskich miast producent dostarczył dotychczas 118 elektrobusów. Po zrealizowaniu najnowszych zamówień – m.in. 130 Solarisów Urbino 18 electric dla Warszawy czy 21 Solarisów Urbino electric dla Poznania czy też tego podpisanego dziś w Lublinie – już w najbliższych latach liczba jeżdżących elektrycznych Solarisów w Polsce ulegnie potrojeniu.

Czytaj więcej: http://infobus.pl/solaris-z-trzema-umowa...19596.html
 
#3
Cytat:Lublin kupuje kolejne elektrobusy. Przetarg na 5+7 pojazdów

Mamy zapowiadane przetargi na kolejne elektrobusy dla Lublina. Od dziś, 27 grudnia Zarząd Transportu Miejskiego szuka dostawcy 20 bateryjnych pojazdów klasy MAXI z dedykowanymi ładowarkami. W zależności od postępowania różne są terminy dostaw. 5+7 Miasto prowadzi dwa przetargi. W pierwszym ma zostać wyłoniony dostawca pięciu elektrycznych "dwunastek" oraz trzech ładowarek plug-in do nich. Będą to dwa stacjonarne urządzenia o mocy min. 80 kW i jedno mobilne nie słabsze niż 40 kW. Termin realizacji całego zadania to nie później niż 4 kwietnia 2022 r. W drugim postępowaniu ZTM chce pozyskać siedem "elektryków" oraz czterech ładowarek plug-in. W tym zadaniu będą dwunastowiskowe stacjonarne urządzenia, każde o mocy min. 80 kW. W tym przetargu termin realizacji wypada wcześniej. Elektrobusy oraz ładowarki mają być dostarczone do Lublina do 22 listopada 2021 r. Słów kilka o samych elektrobusach. Mają to być konstrukcje z nadwoziami o długości 11,5 – 12,5 m. Mają umożliwiać podróż przynajmniej 70 pasażerom. Pojazdy mają być napędzane jednym silnikiem trakcyjnym o mocy min. 150 kW lub dwoma o łącznej mocy min. 120 kW. Baterie trakcyjne mają mieć pojemność nie mniejszą niż 96 kWh. Formalności Zacznijmy od pierwszego przetargu. Minimum w zakresie zdolności finansowej to 2,5 mln PLN. Dodatkowo oferent musi posiadać polisę ubezpieczeniową na kwotę min. 2 mln PLN. Warunek doświadczenia można spełnić na trzy różne sposoby. W tym zakresie urzędnicy poszli na rękę producentom, którzy dopiero zaczynają przygodę z elektrobusami. ZTM go uzna za spełniony jeśli wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich trzech lat dostarczył w ramach jednej dostawy jeden z trzech typów pojazdów: 2 trolejbusów z bateriami 2 elektrobusów z infrastrukturą do ładowania 2 autobusów wodorowych Do kompletu brakuje jeszcze wadium. Oferta musi posiadać zabezpieczenie na sumę 100 000 PLN. Teraz drugie postępowanie. Jeśli chodzi o finanse to musi to mamy sytuację identyczną jak w pierwszym przetargu. Warunek doświadczenia urósł do 3 sztuk, ale dalej go można spełnić na trzy sposoby. Wadium też podskoczyło. To 150 000 PLN. Termin składania ofert mija 7 lutego 2020 r. Ich ocenie posłużą cztery kryteria. Są to: Kryterium jakości - Nazwa: Gwarancja / Waga: 13 % Kryterium jakości - Nazwa: Warunki techniczne / Waga: 22 % Kryterium jakości - Nazwa: Ekologia / Waga: 5 % Cena - Waga: 60 % Po realizacji obydwu dostawa w Lublinie będą łącznie 33 autobusy elektryczne. Pierwszym jest eksploatowany od kilku lat Ursus Ekovolt. W przyszłym roku z kolei dojdzie 20 Solarisów Urbino 12 electric, które miasto zamówiło kilka tygodni temu. Pisaliśmy o tym tutaj.

Czytaj więcej: http://infobus.pl/lublin-kupuje-kolejne-...20102.html
 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości