Podkarpackie Forum Miłośników Komunikacji


Przetargi
Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
#1
Cytat:Dwie oferty na dostawę 50 elektrycznych autobusów do Krakowa
[Obrazek: MTM2eDk2IWNyb3A,2017-08-09-12-59-15-0229.jpg]



Do MPK SA w Krakowie wpłynęły dwie oferty od producentów, którzy chcą dostarczyć do Krakowa 50 nowych przegubowych autobusów elektrycznych o długości 18 m. Evo Bus Polska Sp. z o.o. wyceniła realizację tego kontaktu na 151.885.000 zł netto, a firma Solaris Bus&Coach SA na 134.500.000 zł netto.
Realizacja tego kontraktu rozpocznie się jak tylko MPK SA w Krakowie otrzyma dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Jeżeli opracowany przez MPK SA w Krakowie wniosek aplikacyjny uzyska na tyle wysoką ocenę, aby znaleźć się na liście projektów zakwalifikowanych do dofinansowania, to wszystkie autobusy zostaną dostarczone do Krakowa do końca 2020 roku.
Przypomnijmy, że nowe autobusy elektryczne będą wyposażone w klimatyzację, monitoring, system informacji pasażerskiej oraz platformy ułatwiające wsiadanie i wysiadanie osobom poruszającym się na wózkach. Będą wykorzystywane na czterech liniach 144, 173,179 i częściowo 503 kursujących przez Aleje Trzech Wieszczów, a wiec w rejonie miasta, gdzie odnotowywane są największe przekroczenia norm zanieczyszczenia powietrza.
Wniosek o dofinasowanie zakupu 50 autobusów elektrycznych MPK złożyło, 30 stycznia 2019 roku. Bierze on udział w naborze do konkursu nr POIiŚ.6.1/1/18, ogłoszonym przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

http://www.mpk.krakow.pl/pl/aktualnosci/...akowa.html
 
#2
Cytat:MPK Kraków z kolejnym Mercedesem Conecto G?

Jedna oferta wpłynęła w przetargu na dostawę używanego autobusu przegubowego dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Krakowie. Przedstawił ją EvoBus Polska. Otwarte pozostaje pytanie którego Conecto G zaoferowano dla MPK. ABC przetargowe Przypomnijmy po krótce historię tego przetargu. Od początku października MPK poszukiwało maksymalnie rocznego przegubowca. Pojazd ma być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2018 r. mieć przebieg nie większy niż 80 000 km. Ma on być objęty przynajmniej roczną gwarancją całopojazdową. Autobus ma zostać dostarczony do Krakowa w ciągu maksymalnie dwóch tygodni od podpisania umowy. Autobus ma mieć długość 17,5 - 18,75 m, szerokość 2,5 - 2,55 m i wysokość maksymalnie 3,3 m. Muszą umożliwiać podróż minimum 140 pasażerom, w tym 38 - 45 na miejscach siedzących. Na pokładzie autobusu nie zabraknie oczywiście wydzielonej platformy dla pasażerów stojących z jednym miejscem przystosowanym dla wózka dziecięcego lub inwalidzkiego. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2. Przewoźnik chce aby jednostką napędową był silnik diesla spełniający normę Euro 6. Ma on mieć pojemność w od 10 do 12 l oraz moc w zakresie 250 - 285 kW. Co ciekawe brak jakichkolwiek wymagań w kwestii skrzyni biegów. Zestrojenie napędu na zapewniać średnie zużycie paliwa na poziomie nie wyższym niż 55 l / 100 km. Krakowski standard Wymuszona wentylacja przestrzeni pasażerskiej będzie się odbywała poprzez przesuwne okna (mają być one zamontowane przynajmniej na 70% wyklejanych szyb bocznych), luki dachowe oraz wentylatory nawiewowe. Nie zabraknie oczywiście klimatyzacji, która będzie się składać z trzech niezależnych urządzeń chłodzących. Dwa dla przestrzeni pasażerskiej, trzecie natomiast będzie przeznaczone dla kabiny kierowcy. Nie sprecyzowano minimalnej mocy urządzeń klimatyzujących. Nie zabraknie oczywiście bogatego wyposażenia dodatkowego. System informacji pasażerskiej będzie oparty na zewnętrznych wyświetlaczach diodowych o wysokiej rozdzielczości (przód min. 192x24 pkt, bok min. 128x24 pkt, tył min. 48x24 pkt), dwóch wewnętrznych tablic LCD (boczna o przekątnej 38" i umieszczona pod sufitem 22") oraz modułu zapowiedzi głosowej przystanków. Ponadto oczywiście na pokładzie autobusów znajdzie się automat do sprzedaży biletów, kasowniki typu R&G KRG8 oraz monitoring składający się z przynajmniej pięciu kamer. Jedna oferta Do dziś, 20 listopada MPK czekało na propozycje od możliwych sprzedawców prawie nowego autobusu. Nie wiemy póki co jakim budżetem dysponuje krakowski przewoźnik na jego zakup. Wiemy natomiast, że pojawił się jeden chętny. To EvoBus Polska, a więc główny przedstawiciel handlowy Daimler Buses w naszym kraju. Zaproponował on MPK Mercedesa Conecto G w cenie 1 167 000 PLN netto. Nie wiemy w pakiecie z jak długą gwarancją, a także, który dokładnie egzemplarz. Nasze przeczucia mówią jednak nam, że to egzemplarz, który na początku roku był testowany przez krakowską spółkę.

Czytaj więcej: http://infobus.pl/mpk-krakow-z-kolejnym-...19216.html
 
#3
Cytat:MPK Kraków bez 50 elektrobusów przegubowych. Ceny...

Kolejny elektrobusowy przetarg pada ofiarą piątku, 13-go? Krakowskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji unieważniło przetarg na dostawę 50 przegubowych pojazdów z takim napędem. Powód ten sam co w Toruniu. Brak możliwości zwiększenia budżetu. Przypomnijmy, że krakowskie zamówienia obejmuje dostawę: 50 sztuk autobusów przegubowych z napędem elektrycznym wraz z wyposażeniem elektronicznym; 50 sztuk dedykowanych do każdego autobusu przegubowego urządzeń ładujących za pośrednictwem złącza plug-in Szczegółowo o wymagania oraz zasadach oceny ofert, na które postawiło krakowskiego MPK pisaliśmy tutaj. Natomiast jako pierwsi poinformowaliśmy, że o zamówienie postanowili zawalczyć dystrybutor autobusów Mercedes, a więc EvoBus Polska oraz Solaris. Więcej tutaj. Budżet i ceny MPK na całe zamówienie przygotowało budżet w wysokości 158 670 000 PLN brutto. Wychodzi więc średnio 2 580 000 PLN netto za elektrobusa z ładowarką, a wiec tyle samo ile szacunkowa wartość zamówienia. Jak więc widać potwierdziło się, że MPK liczyło na warszawski rabat. Niestety to się nie udało, ale nie trudno się dziwić. Warszawski przetarg odbywał się w zupełnie innych okolicznościach, inne też były czynniki, które budowały ofertę. A zatem nic dziwnego, że obie otwarte 13 listopada propozycje przewyższały krakowskie szacunki. Tańszy był Solaris. Propozycja producenta "jamników" za całe zadanie wyniosła 165 435 000 PLN brutto. Cena za Nowego Urbino 18 electric w wersji krakowskiej to 2 616 000 PLN netto. Z kolei jedna ładowarka plug-in od Ekonergetyki miałaby kosztować MPK 74 000 PLN netto. Solaris zaoferował przy takich cenach po 37 miesięcy gwarancji całopojazdowej oraz na trwałość baterii. Było to podejście zachowawcze, ale jak widać w jakimś stopniu uwzględniające możliwości finansowe krakowskiego przewoźnika. Drugi oferent był największą niespodzianką tego przetargu. EvoBus postanowił skorzystać z szansy jaką dało MPK w warunkach udziału. A skoro niespodzianki działają jak efekt domino, to należało podkreślić chyba tą najważniejszą. EvoBus zaoferował po raz pierwszy w Polsce Mercedesy eCitaro G. Cena za nie to również ciekawy punkt widzenia na sposób ofertowania. EvoBus za całość zaoferował 186 818 550 PLN brutto. Cena za jednego eCitaro G wyniosła 2 953 000 PLN netto. Dystrybutor "gwiazd" również postawił na ładowarki Ekoenergetyki. Cena jednego urządzenia to 84 700 PLN netto. Do tego dochodziło 61 miesięcy gwarancji całopojazdowej oraz na baterie. Akcja: Unieważnienie Czekaliśmy więc na rozstrzygnięcie. To zapadło dziś, czyli po miesiącu od otwarcia. Postępowanie zostało unieważnione. MPK bowiem poinformowało, że nie ma możliwości zwiększenia budżetu. Informacja ta jednak ma swoje drugie dno. Dalej zagadką pozostaje kto byłby górą, gdyby jednak przewoźnik dążył do rozstrzygnięcia.

Czytaj więcej: http://infobus.pl/mpk-krakow-bez-50-elek...19835.html
 
#4
Cytat:MPK Kraków z kolejnym Mercedesem Conecto G 

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie wzbogaci się o kolejnego Mercedesa Conecto G. 20 grudnia przewoźnik przystał na ofertę, którą przedstawił mu EvoBus Polska, generalny przedstawiciel Mercedesa w naszym kraju. Pozostaje tylko pytanie, który egzemplarz trafi do Krakowa. Zaczęło się od... Przypomnijmy po krótce historię tego przetargu. Od początku października MPK poszukiwało maksymalnie rocznego przegubowca. Pojazd ma być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2018 r. mieć przebieg nie większy niż 80 000 km. Ma on być objęty przynajmniej roczną gwarancją całopojazdową. Autobus ma zostać dostarczony do Krakowa w ciągu maksymalnie dwóch tygodni od podpisania umowy. Autobus ma mieć długość 17,5 - 18,75 m, szerokość 2,5 - 2,55 m i wysokość maksymalnie 3,3 m. Musi umożliwiać podróż minimum 140 pasażerom, w tym 38 - 45 na miejscach siedzących. Na pokładzie autobusu nie zabraknie oczywiście wydzielonej platformy dla pasażerów stojących z jednym miejscem przystosowanym dla wózka dziecięcego lub inwalidzkiego. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2. Przewoźnik chce aby jednostką napędową był silnik diesla spełniający normę Euro 6. Ma on mieć pojemność w od 10 do 12 l oraz moc w zakresie 250 - 285 kW. Co ciekawe brak jakichkolwiek wymagań w kwestii skrzyni biegów. Zestrojenie napędu na zapewniać średnie zużycie paliwa na poziomie nie wyższym niż 55 l / 100 km. Standard Krakowa Wymuszona wentylacja przestrzeni pasażerskiej będzie się odbywała poprzez przesuwne okna (mają być one zamontowane przynajmniej na 70% wyklejanych szyb bocznych), luki dachowe oraz wentylatory nawiewowe. Nie zabraknie oczywiście klimatyzacji, która będzie się składać z trzech niezależnych urządzeń chłodzących. Dwa dla przestrzeni pasażerskiej, trzecie natomiast będzie przeznaczone dla kabiny kierowcy. Nie sprecyzowano minimalnej mocy urządzeń klimatyzujących. Nie zabraknie oczywiście bogatego wyposażenia dodatkowego. System informacji pasażerskiej będzie oparty na zewnętrznych wyświetlaczach diodowych o wysokiej rozdzielczości (przód min. 192x24 pkt, bok min. 128x24 pkt, tył min. 48x24 pkt), dwóch wewnętrznych tablic LCD (boczna o przekątnej 38" i umieszczona pod sufitem 22") oraz modułu zapowiedzi głosowej przystanków. Ponadto oczywiście na pokładzie autobusów znajdzie się automat do sprzedaży biletów, kasowniki typu R&G KRG8 oraz monitoring składający się z przynajmniej pięciu kamer. Akcja-akceptacja Do 20 listopada MPK czekało na propozycje od możliwych sprzedawców prawie nowego autobusu. Krakowski przewoźnik na jego zakup przygotował 1 200 000 PLN netto. Jedyna oferta, którą otrzymała spółka zmieściła się w tych szacunkach. Pochodziła ona od EvoBus Polska. Firma Zaproponowała MPK Mercedesa Conecto G w cenie 1 167 000 PLN netto. W pakiecie jest roczna gwarancja całopojazdowa. Rozstrzygnięcie było formalnością. Czekaliśmy na nie do 20 grudnia. Teraz pozostaje kwestia, który egzemplarz Conecto G zaoferowano M. My stawiamy, że to pojazd, który na początku roku był testowany przez krakowską spółkę. Pisaliśmy o nim tutaj.

Czytaj więcej: http://infobus.pl/mpk-krakow-z-kolejnym-...20103.html
 
#5
Cytat:50 elektrobusów dla MPK Kraków. Co w nowym SIWZ? 

Już niedługo poznanym oferty w drugim przetargu Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Krakowie na dostawę 50 przegubowych elektrobusów. Co się zmieniło? W pewnym zakresie dokonano korekty oceny technicznej. Warunki formalne ogłoszonego w miesiąc temu postępowania omówiliśmy tutaj. Szacunkowa całkowita wartość tego MEGA-zamówienia MPK Kraków to dalej 129 000 000 00 PLN netto, co w przeliczeniu daje jednostkową cenę przegubowego elektrobusu na poziomie 2,58 mln PLN netto. Poprzedni przetarg pokazał, że na taką cenę nie można liczyć. Termin realizacji całego zamówienia to dalej maksymalnie 12 miesięcy od podpisania umowy. Każdy elektrobus musi być objęty min. trzyletnią gwarancją całopojazdową i co najmniej na taki sam okres mu udzielić rękojmi na trwałość baterii trakcyjnych. Wybór najlepszej oferty Mamy dwa kryteria oceny ofert. Wzrosło znaczenie ceny. Ona ma bowiem 65% wagi. 35% to ocena techniczna. W niej również doszło do kilku zmian. Premiowane są: gwarancja całopojazdowa dłuższa niż 60 miesięcy - 3 pkt gwarancja na baterie trakcyjne dłuższa niż 108 miesięcy - 5 pkt elektrobus do przewozu min. 141 pasażerów - 5 pkt min. 16 foteli dostępnych z niskiej podłogi - 4 pkt aktywny tempomat oraz system kontroli prawej strony pojazdu - 4 pkt maksymalnie 9 kg czynnika chłodniczego w układzie klimatyzacji - 3 pkt dwa silniki trakcyjne zintegrowane z osią napędową - 5 pkt elektrobus o wysokości do 3,3 m - 2 pkt zużycie energii w warunkach testu SORT2 do 1,2 kWh/km - 4 pkt Jakie elektrobusy? Na celowniku MPK są fabrycznie nowe i w pełni niskopodłogowe elektrobusy przegubowe. Mają to być konstrukcje z nadwoziami o długości całkowitej 17,5 - 18,75 m i szerokie na 2,5 - 2,55 m. Każdy musi umożliwiać podróż min. 120 pasażerom, w tym 38 - 45 na miejscach siedzących. Co najmniej osiem foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez cztery wejścia układzie 2-2-2-2. Słów kilka o napędzie: kolejne krakowskie elektryki będą ładowane przez pantograf dachowy firmy Schunk oraz alternatywnie złącze plug-in. Baterie powinny umożliwić pokonanie przynajmniej 130 km w warunkach eksploatacyjnych testu SORT2, bez konieczności doładowywania. Sposób ich zabudowy leży w gestii oferenta. W okresie gwarancji ich pojemność nie może spać poniżej 80% początkowej i umożliwić przejazd min. 110 km na jednym ładowaniu. Silnik elektryczny ma umożliwiać przy obciążeniu wynoszącym 3/4 maksymalnego przyspieszenie do 60 km/h w czasie 30 s. MPK nie udziela żadnych sugestii w zakresie preferowanego sposobu zabudowy jednostki napędowej. Zużycie energii w warunkach testu SORT2 nie może przekroczyć 1,6 kWh/km. Wymuszona wentylacja przestrzeni pasażerskiej będzie się odbywała poprzez przesuwne okna (mają być one zamontowane przynajmniej na 70% wyklejanych szyb bocznych), luki dachowe oraz wentylatory nawiewowe. Nie zabraknie oczywiście klimatyzacji, która będzie się składać z trzech niezależnych urządzeń chłodzących. Dwa dla przestrzeni pasażerskiej, trzecie natomiast będzie przeznaczone dla kabiny kierowcy. Minimalna moc chłodnicza agregatów dla przedziału pasażerskiego to 35 kW. Do tego dojdą takie udogodnienia dla pasażerów jak biletomat oraz gniazda z portami USB. Nie zabraknie oczywiście bogatego wyposażenia dodatkowego. System informacji pasażerskiej będzie oparty na zewnętrznych wyświetlaczach diodowych o wysokiej rozdzielczości (przód min. 192x24 pkt, bok min. 128x24 pkt, tył min. 48x24 pkt), dwóch wewnętrznych tablic LCD (boczna o przekątnej 38" i umieszczona pod sufitem 22") oraz modułu zapowiedzi głosowej przystanków. Ponadto oczywiście na pokładzie autobusów znajdzie się automat do sprzedaży biletów, kasowniki typu R&G KRG8 oraz monitoring składający się z przynajmniej pięciu kamer. Podsumowując... Premiowanie długich okresów gwarancji to czynnik wpływający na wzrost ceny elektrobusów. MPK nie sugeruje także konkretnego typu baterii, który najchętniej by widziało. To oraz jeszcze kilka innych szczegółów powoduje, że jedno wydaje się pewne. Za 2,58 mln PLN netto nie da się sprzedać przegubowego elektrobusu w standardzie, którego oczekują w Krakowie.

Czytaj więcej: http://infobus.pl/50-elektrobusow-dla-mp...20771.html
 
#6
Cytat:MPK Kraków kupuje pięć autobusów. Klasa MIDI i MINI

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie ogłosiło przetarg na zakup trzech autobusów klasy MIDI oraz dwóch klasy MINI wyposażonych w silniki spełniające poziom emisji spalin Euro 6. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem dostawy odbędą się jeszcze w tym roku.

Postępowanie podzielone jest na dwa zadania. W pierwszym MPK wymaga od oferentów, aby trzy autobusy midi miały nadwozia o długość od 8,5 do 9,6 m. W środku powinno być łącznie dostępnych co najmniej 60 miejsc dla pasażerów, w tym minimum 15 miejsc siedzących.

Szacunkowa wartość tego zadania to 2 700 000 PLN netto. Wychodzi więc 900 000 PLN netto za autobus. Drugie zadanie to mniejszy metraż. Z kolei dwa autobusy mini będą miały długość od 5,8 do 7,5 metra. W środku ma być miejsce dla co najmniej 20 pasażerów, w tym minimum 8 miejsc siedzących. Tutaj szacunkowa wartość zamówienia to 1 800 000 PLN netto, a więc rówżnież 900 000 PLN netto za autobus.

[...]
Czytaj więcej: http://infobus.pl/mpk-krakow-kupuje-piec...21268.html
 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości