Podkarpackie Forum Miłośników Komunikacji


Ustawa o PTZ
Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
#1
Witam,
Bardzo ciekawi mnie Wasza opinia na ten temat:
https://www.transport-publiczny.pl/wiado...58869.html

https://www.transport-publiczny.pl/wiado...55599.html

Dla wielu gmin, które nie dopłacały do tej pory do biletów z ulgą ustawową (zwraca UM w tym momencie) szykują się ciężkie czasy jeśli komunikacja zostanie zakwalifikowana do miejskiej.

Swoja drogą może jest jakieś miejsce na forum (albo pasowałoby je stworzyć) na takie ogólne, ale bardzo ważne sprawy? Misz masz brzmi mało poważnie Wink
 
#2
Komentarz Ministerstwa:
http://ulgi-ustawowe.pl/ministerstwo-inf...wiejskich/
 
#3
Gadają, że wszystko się przesunie, ale do 12.2019 musi być ustawa bo wejdą domyślne ustawienia z UE Wink , podobno jest wiele uwag do uchwały, m .in. "prawo nie działa wstecz" stara zasada, której każda władza powinna przestrzegać jest pominięta, tzn. jeśli jakaś firma podpisała umowę na starych zasadach, wg przepisów z uchwały musi od jej wejścia dostosować się do nowych zasad, co jest debilizmem...
 
#4
Ta cała ustawa to jeden wielki pic... ;D oby PKS nie upadł wcześniej niż wejdą w życie te rozporządzenia :>
 
#5
Jest jakieś światełko w tunelu Wink :
http://transinfo.pl/9-podejscie-do-ustaw...09972.html
 
#6
Jestem bardzo sceptyczny co do tej ustawy w ogóle, nie wierzę że załatanie kilku oczywistych błędów wynikających z niedbałości redakcji przykryje całą masę założeń cementujących archaiczne podejście do transportu zbiorowego prezentowane przez ustawodawcę. Szczególnie duże zastrzeżenia mam do braku woli dla ułatwiania integracji przewozów, a w zasadzie na skutek niezrozumiałych dla mnie powódek, tworzenie ku temu przeszkód biurokratycznych.
Totalny chaos wprowadzą niedoprecyzowane pakiety połączeń, realizowane w ramach niedookreślonych jeszcze planów transportowych, na których opracowanie samorządy nie będą miały wystarczającej ilości czasu. Opieszałość i niekompetencja ustawodawcy skłania samorządy do odwlekania inicjatywy tworzenia planów transportowych, a przedsiębiorców do odwlekania inwestycji i podejmowania decyzji strategicznych, czego efektem jest widoczny w przeciągu ostatnich 3 lat upadek wielu przedsiębiorstw w transporcie regionalnym i znaczący spadek jakości świadczonych usług i to pomimo dobrej koniunktury na rynku pracy.

Podsumowując, ustawa opiera się na założeniach znanych jeszcze z XX wieku ignorując wyzwania i możliwości jakie dają nowoczesne technologie wykorzystywane w transporcie zbiorowym na całym świecie. Niestety poziom na jakim odbywają się konsultacje społeczne i branżowe w tej kwestii jest charakterystyczny dla obecnej ekipy rządzącej. Obawiam się, że jako transportowcy dostaniemy powtórkę tego co dzieje się w tym momencie w szkolnictwie wyższym, czyli sytuacji w której ustawa została wprowadzona, a rozporządzenia szczegółowe są pisane na prędce, bez konsultacji, a nawet informacji z organami wykonawczymi. Nie dogrzebałem się nigdzie ani wizji ani strategii jaka stoi za forsowanymi rozwiązaniami. Obawiam się, że niedługo będziemy świadkiem totalnego chaosu w transporcie zbiorowym i JST albo kolejnego odroczenia wejścia w życie ustawy i regresu wywołanego funkcjonowaniem przepisów tymczasowych ze szkoda dla całej branży.
 
#7
O tej ustawie papla się od dłuższego czasu, w tym momencie widzimy sytuacje PKSów, grupy Mobilis, Arrivy. Po kolei wszystko pada, a powiedzmy sobie szczerze, tzw. prywaciarze bazując na pewnych nielegalnych procederach nie zastąpią powyższych firm. Dlatego też uważam, że np. takie stowarzyszenie (jak Miłośnicy Komunikacji) powinno się aktywnie włączyć do dyskusji czy zacząć naciskać w tej sprawie urzędy i informować prasę. Nie wiem dlaczego - temat tabu? nikt nie wspomina tego o czym pisała Arriva w komunikacie: nieuczciwa konkurencja. Nie wiem czy zdajecie sobie sprawę, że firmy typy PKS, Arriva, Mobilis działając zgodnie z prawem i będąc pod kontrolą nie sięgają do drukowania biletów z ulgami (aby wyłudzić dopłaty), itd. urzędy nic z tym nie robią. Dodatkowo wpuszczanie znajomych czy lubianych firemek zaraz przed PKSami itd. To jest masakra. Dlatego też uregulowanie prawne w pewnym stopniu ukróciło by te rzeczy i tu pojawia się lobby "busiarzy" prowadzące do przeciągania prac i ich paraliżu- ot i taka jest prawda Wink
 
#8
Z wpisu Marcina Gromadzkiego na fb:

"Zezwolenia na wykonywanie przewozów osób zostały przedłużone o kolejny rok.
W dniu 13 grudnia 2018 r. Prezydent RP podpisał ustawę o szczególnych rozwiązaniach służących realizacji ustawy budżetowej na rok 2019, uchwaloną przez Sejm RP w dniu 9 listopada 2018 r. (druk nr 2915).
Już w tytule ustawy znalazł się przypis dolny, mówiący o tym, że niniejszą ustawą zmienia się m.in. ustawę z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym.
Zakres zmian w tej ustawie określa art. 27, którego brzmienie przywołano poniżej.
W ustawie z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym wprowadza się następujące zmiany:
1) w art. 78:
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Podmioty prowadzące działalność w zakresie regularnego przewozu osób w krajowym transporcie drogowym, kolejowym, innym szynowym, linowym, linowo-terenowym, morskim i w żegludze śródlądowej mogą ją nadal wykonywać na podstawie posiadanych uprawnień, jednak nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2019 r.”,
b) dodaje się ust. 4 w brzmieniu:
„4. Zezwolenia na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym, których termin ważności upływa w dniu 31 grudnia 2018 r., wydane na podstawie przepisów dotychczasowych, zachowują ważność do dnia 31 grudnia 2019 r.”;
2) użyte w art. 79 w ust. 1 i 2, w art. 80, w art. 82 w ust. 2 oraz w art. 87 w ust. 1 i 3 wyrazy „31 grudnia 2018 r.” zastępuje się wyrazami „31 grudnia 2019 r.”;
3) użyte w art. 81, w art. 85 w ust. 2 oraz w art. 90 wyrazy „1 stycznia 2019 r.” zastępuje się wyrazami „1 stycznia 2020 r.”."

Tak więc, na razie po raz kolejny przedłużono obowiązywanie starych przepisów w oczekiwaniu na wspomnianą wyżej większą nowelizację.
 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości