Podkarpackie Forum Miłośników Komunikacji


Przeworska Kolej Wąskotorowa "Pogórzanin"
Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
#1
Trasy:
  • Przeworsk - Dynów
Wiedza bierze się z doświadczenia, 
a doświadczenie z obserwacji.
 
#2
Sezon turystyczny 2018 r. 

Przeworska Kolejka Dojazdowa Przeworsk – Dynów rozpoczyna się 6 maja br. (niedziela). 
W miesiącach maj i wrzesień kolejka kursuje w niedzielę natomiast w miesiącach czerwiec – sierpień w sobotę i niedzielę zgodnie z rozkładem jazdy. 
Ceny biletów indywidualnych i pociągów na zamówienie pozostają bez zmian.
Rozkład jazdy na stronie Pogórzanin
Wiedza bierze się z doświadczenia, 
a doświadczenie z obserwacji.
 
#3
Cytat:Wąskotorówka Przeworsk – Dynów rozpoczęła sezon 2018

[Obrazek: 22666.jpg][Obrazek: 22667.jpg][Obrazek: 22668.jpg][Obrazek: 22669.jpg]
[Obrazek: 22670.jpg]
[Obrazek: 22666.jpg] [/url]
pogorzanin.powiatprzeworsk.pl
 
Sezon turystyczny 2018 r. Przeworskiej Kolejki Dojazdowej Przeworsk – Dynów rozpoczyna się w niedzielę (6 maja 2018). W maju i wrześniu kolejka kursować będzie tylko w niedzielę, natomiast w czerwcu, lipcu i sierpniu w sobotę i niedzielę.
 
Rozkład jazdy: pierwszy kurs rusza z Przeworska o godz. 9, o 9.40 jest w Kańczudze i dojeżdża o 11.45 do Dynowa. W powrotną drogę skład wyruszy o 14.30, by o 17.10 być w Przeworsku.
Dokładny rozkład na na stronie [url=http://pogorzanin.powiatprzeworsk.pl/index.php/oferta/rozklad-jazdy]http://pogorzanin.powiatprzeworsk.pl/index.php/oferta/rozklad-jazdy

Ceny biletów indywidualnych zaczynają się od 9 zł. Dokładny cennik biletów i pociągów na zamówienie http://pogorzanin.powiatprzeworsk.pl/ind...nnik-oplat
Informacje pod nr telefonu (16) 648-97-24 w. 22.
 
Właścicielem Przeworskiej Kolei Dojazdowej jest powiat przeworski a zarządcą Powiatowy Zarząd Dróg w Przeworsku. Przeworska Kolej Dojazdowa dysponuje 5 lokomotywami Lxd2, w tym trzy są sprawne.
 
Kolejka powstawała w latach 1900-1904, służyła do przewozu ludzi i płodów rolnych. 30 września 1991 kolejka wąskotorowa Przeworsk-Dynów z lat 1890-1904 została wpisana do rejestru zabytków pod numerem A-463.
 
Trasa turystycznego pociągu Pogórzanin ma 4 kilometrów długości. Podróż zaczyna się w wielkiej dolinie rzeki Wisłok, następnie kolejka pokonuje długie i proste odcinki miedzy polami uprawnymi, mija dwa długie, stalowe mosty za stacją tak Kańczuga. W Łopuszce Małej mija sztuczny zbiornik, gdzie latem można się wykąpać a następnie tory biegną wzdłuż drogi łączącej Przeworsk z Dynowem, czasem tuż przed domami. Za Jawornikiem Polskim zaczyna się las, potem następuje przejazd przez tunel w Szklarach o długości 602 m - jedynego na kolejach wąskotorowych w Polsce. Już na Pogórzu Dynowskim kolejka powoli zjeżdża w dół doliny Sanu, napotykając spore łuki.
 
Podróżni jadą w wagonach, które mają dach, lecz nie mają szyb. Podczas przejazdu, jest czynny bar, przechodzenie z wagonu do wagonu też jest taką mała atrakcją, gdy przejścia między wagonami się ruszają. Ponadto karczma w Bachórzu, oferuje smaczne tradycyjne dania. Oczywiście dla wycieczkowiczów jest opcja grillowania - drzewo zapewnia kolejka. Jest też możliwość kąpieli w rzece San, podczas dwugodzinnego postoju w Dynowie.
 
Stacje
- Przeworsk Wąskotorowy (gmina miejska Przeworsk)
- Urzejowice (gmina Przeworsk)
- Krzeczowice (gmina Kańczuga)
- Kańczuga (gmina Kańczuga)
- Łopuszka Wielka (gmina Kańczuga)
- Manasterz (gmina Jawornik Polski)
- Zagórze (gmina Jawornik Polski)
- Hadle Szklarskie (gmina Jawornik Polski)
- Jawornik Polski (gmina Jawornik Polski)
- Szklary Tunel (gmina Hyżne)
- Szklary (gmina Hyżne)
- Bachórz (gmina Dynów)
- Dynów (gmina miejska Dynów)
 
Rozkład jazdy pociągów turystycznych na trasie PRZEWORSK – DYNÓW - PRZEWORSK
Stacja
km
Do Dynowa
Do Przeworska
 
Odjazd
Przyjazd
Odjazd
Przyjazd
Przeworsk Wąski
0
9:00
-
-
17:10
Urzejowice
9
9:23
9:22
16:45
16:44
Krzeczowice
11
9:30
9:29
16:38
16:37
Kańczuga
15
9:40
9:38
16:28
16:26
Łopuszka Mała k.Zalewu
18
9:47
9:46
16:20
16:19
Łopuszka Wielka
19
9:52
9:51
16:15
16:14
Manasterz
21
10:01
10:00
16:07
16:06
Zagórze
24
10:11
10:10
15:57
15:56
Hadle Szklarskie
29
10:22
10:21
15:44
15:43
Jawornik Polski
33
10:42
10:40
15:26
15:24
Szklary k/tunelu
36
11:07
10:57
-
-
Szklary
38
11:15
11:14
15:06
15:05
Bachórz
42
11:31
11:28
14:49
14:44
Dynów
46
-
11:45
14:30
-
 
Cennik biletów (ceny brutto) na rozkładowe pociągi turystyczne Przeworskiej Kolejki Dojazdowej Przeworsk – Dynów w sezonie 2018
Odległości w km                               
Bilet normalny w zł
Bilet ulgowy w zł
młodzież do lat 18-tu
0-10 km
  9,0
7,0
11-20
10,0
8,0
21-30
13,0
9,0
31-40
15,0
10,0
41-46
16,0
12,0
0- 92
30,0
21,0
Uwaga: Bilety ulgowe przysługują tylko młodzieży szkolnej do 18 roku życia po okazaniu legitymacji.
Dzieci do 3-go roku życia - przejazd bezpłatny.
Koszt przewozu roweru to cena biletu ulgowego.
http://www.gospodarkapodkarpacka.pl/news...sezon-2018
 
#4
Cytat:Co z rewitalizacją Kolei Wąskotorowej Przeworsk-Dynów?
 Starostwo ogłosiło właśnie przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej.
[Obrazek: 31755.jpg][Obrazek: 31756.jpg][Obrazek: 31757.jpg]
[Obrazek: 31755.jpg]
Fot. podkarpackie.pl
 
W sumie chodzi o ponad 13 km szlaku wraz z remontem rozjazdów i przejazdów kolejowo-drogowych. Zakres remontu (przebudowy) linii obejmuje: „tor szlakowy, główny zasadniczy od km 31,007 do km 33,000 (Rz 1 w stacji Jawornik Polski), tor główny zasadniczy od km 33,000 do km 33,240 oraz 70 m w torach głównych dodatkowych w stacji Jawornik Polski wraz z rozjazdami nr 1, nr 2, nr, 4, nr 5 (stal staroużyteczna) oraz demontaż rozjazdu nr 3 (demontaż rozjazdu nr 3 i zastąpienie go wstawką torową oraz demontaż toru żeberkowego dł. 60 m), tor szlakowy, główny zasadniczy od km 33,240 (Rz 5 w stacji Jawornik Polski) do km 37,230 (Rz 1 w stacji Szklary), tor główny zasadniczy od km 37,230 do km 37,420 w stacji Szklary wraz z rozjazdami nr 1, nr 4, nr 5 (stal staroużyteczna), tor szlakowy, główny zasadniczy od km 37,420 (Rz 5 w stacji Szklary) do km 42,145 (Rz 1 w stacji Bachórz), tor główny zasadniczy od km 42,145 do km 42,430 (Rz 7 w stacji Bachórz) w stacji Bachórz wraz z rozjazdami nr 1, nr 2, nr 5 (stal staroużyteczna) oraz demontaż rozjazdów nr 6 i nr 7, tor szlakowy, główny zasadniczy od km 42,526 do km 43,300, tor główny zasadniczy od km 45,731 (Rz nr 1 w stacji Dynów) do km 46,190 (koniec linii kolejowej) w stacji Dynów wraz z rozjazdami nr 1, nr 8 (nowe) oraz nr 2, nr3, nr 7, nr 9 (stal staroużyteczna) oraz tor główny dodatkowy nr 2 długości 220 m oraz nr 4 długości 70 m”.
 
Termin składania ofert wyznaczono na 10 stycznia. Zwycięzca przetargu na realizację zamówienia będzie miał 7 miesięcy.
 
Rewitalizacja historycznej wąskotorówki zdobyła 14 mln zł dofinansowania z unijnego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego. Całość inwestycji szacowana jest na 20 mln zł. Zakończenie rewitalizacji planowane jest w 2022 r.
http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vie...orsk-dynow
 
#5
Cytat:Rewitalizacja Kolei Wąskotorowej Przeworsk-Dynów.
Jedna oferta na projekt


POWIAT PRZEWORSKI. I jeśli pod względem formalnym wszystko będzie w porządku, oferta może okazać się zwycięska.
[Obrazek: 31935.jpg]
POWIAT PRZEWORSKI. I jeśli pod względem formalnym wszystko będzie w porządku, oferta może okazać się zwycięska. 
Cenowo bowiem władze powiatu przeworskiego, który jest liderem całego projektu rewitalizacji wąskotorówki, nie ma się do czego przyczepić. Limit przewidziany na sfinansowanie zamówienia wynosił 300 tys. zł a oferta wyceniona została na 239 850 zł. Cóż, teraz po prostu trzeba wszystko dokładnie sprawdzić. I kto wie, może wykonawca zostanie wybrany już za pierwszym razem.
Przypomnijmy, w postępowaniu chodzi o wyłonienie wykonawcy dokumentacji projektowej dla rewitalizacji ponad 13 km szlaku wraz z remontem rozjazdów i przejazdów kolejowo-drogowych.
Sam późniejszy zakres remontu (przebudowy) linii obejmować będzie: „tor szlakowy, główny zasadniczy od km 31,007 do km 33,000 (Rz 1 w stacji Jawornik Polski), tor główny zasadniczy od km 33,000 do km 33,240 oraz 70 m w torach głównych dodatkowych w stacji Jawornik Polski wraz z rozjazdami nr 1, nr 2, nr, 4, nr 5 (stal staroużyteczna) oraz demontaż rozjazdu nr 3 (demontaż rozjazdu nr 3 i zastąpienie go wstawką torową oraz demontaż toru żeberkowego dł. 60 m), tor szlakowy, główny zasadniczy od km 33,240 (Rz 5 w stacji Jawornik Polski) do km 37,230 (Rz 1 w stacji Szklary), tor główny zasadniczy od km 37,230 do km 37,420 w stacji Szklary wraz z rozjazdami nr 1, nr 4, nr 5 (stal staroużyteczna), tor szlakowy, główny zasadniczy od km 37,420 (Rz 5 w stacji Szklary) do km 42,145 (Rz 1 w stacji Bachórz), tor główny zasadniczy od km 42,145 do km 42,430 (Rz 7 w stacji Bachórz) w stacji Bachórz wraz z rozjazdami nr 1, nr 2, nr 5 (stal staroużyteczna) oraz demontaż rozjazdów nr 6 i nr 7, tor szlakowy, główny zasadniczy od km 42,526 do km 43,300, tor główny zasadniczy od km 45,731 (Rz nr 1 w stacji Dynów) do km 46,190 (koniec linii kolejowej) w stacji Dynów wraz z rozjazdami nr 1, nr 8 (nowe) oraz nr 2, nr3, nr 7, nr 9 (stal staroużyteczna) oraz tor główny dodatkowy nr 2 długości 220 m oraz nr 4 długości 70 m”.
Wykonawca na realizację zamówienia będzie miał 7 miesięcy.
Dodajmy jeszcze, że 8 stycznia kilka samorządów (miasto Przeworsk, gmina Przeworsk, miasto i gmina Kańczuga, Jawornik Polski, Hyżne, gmina Dynów i miasto Dynów) podpisało umowę partnerską dotyczącą współpracy przy realizacji tego projektu.
Rewitalizacja historycznej wąskotorówki zdobyła 14 mln zł dofinansowania z unijnego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego. Całość inwestycji szacowana jest na 20 mln zł. Zakończenie rewitalizacji planowane jest w 2022 r.
http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vie...na-projekt
 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości