Podkarpackie Forum Miłośników Komunikacji


Informacje prasowe
Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
#1
http://twinn.pl/?idd=2&poz=&rok=2018&pag...=8&poz=ml1

Cytat:Znamy przyszłość kładki nad torami

Wiemy już, co stanie się ze stalową kładką biegnącą nad torami stacji Rzeszów Główny. Zapowiedź jej likwidacji związanej z planowaną przebudową stacji od miesięcy wzbudza wśród rzeszowian spore emocje.

(...) Minęło kilka miesięcy i właśnie poznaliśmy decyzję w sprawie dalszego funkcjonowania kładki. „Kładka nad torami pomiędzy placem Dworcowym a ul. Kochanowskiego, zgodnie z ustaleniami z Konserwatorem Zabytków, zostanie przeniesiona po podziale na dwie historyczne części w inne lokalizacje” – informuje Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
„Będzie to dawne miejsce przy zakończeniu ul. Grunwaldzkiej na połączeniu z ul. Sienkiewicza oraz okolice stacji Rzeszów Staroniwa, w celu skomunikowania ul. Wyspiańskiego z ul. Pułaskiego.”
Tak więc, jak można się spodziewać na podstawie tej zapowiedzi, szersza część kładki wróci na swoje historyczne miejsce jako łącznik ul. Grunwaldzkiej z ul. Sienkiewicza, natomiast węższa część ze swojej pierwotnej lokalizacji przy Dworcu Głównym trafi na stację Rzeszów Staroniwa. Do ustalenia pozostają szczegóły techniczne nowych lokalizacji, zwłaszcza tej na Staroniwie, ponieważ musi być ona skoordynowana z pozostającymi w sferze koncepcji miejskimi planami budowy wiaduktu łączącego ul. Wyspiańskiego z rejonem ul. Hoffmanowej lub Pułaskiego.
 
#2
Photo 
Plany dotyczące Dworca oraz kładki
   
Wiedza bierze się z doświadczenia, 
a doświadczenie z obserwacji.
 
#3
Cytat:[Obrazek: k%C5%82adka-2.jpg]
RZESZÓW.
Przeprawa z dworca na osiedle nie zostanie wywieziona na złom.
Zabytkowa, 120-letnia kładka nad torami, która łączy dworzec PKP z osiedlem 1000-lecia będzie rozebrana i podzielona na dwie części. Jedna z nich trafi na historyczne miejsce – na ulicę Sienkiewicza – 150 metrów od obecnej lokalizacji tej budowli. – To lepsze rozwiązanie, niż wcześniejsze, gdy PKP chciały całkowicie wyburzyć kładkę i miała pójść na złom . Na jej przenosiny zgadzamy się – podkreślają członkowie stowarzyszenia Stacja Rzeszów Dziki.
W 2019 r. rozpocznie się przebudowa kolejowego dworca oraz stacji Rzeszów Główny. Dzięki tej inwestycji powstanie tunel podziemny, który połączy dworzec z peronami oraz ulicą Kochanowskiego. Obecnie jedynym łącznikiem między stacją a osiedlem 1000-lecia jest kładka nad torami. Do niedawna przedstawiciele spółki PKP SA mówili o jej wyburzeniu i składowaniu jej elementów daleko od wzroku mieszkańców Rzeszowa. Jednak to właśnie oni sprzeciwili się takiemu podejściu do sprawy.
- Dla mieszkańców Rzeszowa i dla znawców zabytków techniki kładka jest obiektem o unikatowej wartości i nie powinno się jej usuwać z krajobrazu miasta – mówi Bartek Garncarczyk ze Stacji Rzeszów Dziki. – To budowla z nitowaną konstrukcją zachowaną w prawie idealnym stanie. Dlatego sprzeciwiliśmy się jej wyburzeniu i zebraliśmy od mieszkańców Rzeszowa 1616 podpisów pod petycją przeciw likwidacji tego zabytku. Jednak nowy pomysł przeniesienia jej w dwa inne miejsca jest do zaakceptowania.
Teraz PKP SA zamierza podzielić na dwie części kładkę i jedną umieścić u zbiegu ulic Grunwaldzkiej i Sienkiewicza, a drugą na stacji kolejowej Staroniwa. Jej przeniesienie zaplanowano na lata 2019-2021, bo w tym okresie modernizowana stacja Rzeszów Główny. Do obrony kładki przed jej wywozem na złom przystąpiło też Podkarpackie Stowarzyszenie Sympatyków Kolei. Zdaniem Stacji Rzeszów Dziki i podkarpackiego stowarzyszenia, to dzięki akcji sprzeciwu przedstawiciele PKP wycofali się z wyrzucenia elementów przeprawy nad torami na złom.
Dlaczego kładka przy przenosinach zostanie podzielona na dwie części? To powrót do historii. Przed II wojną światową funkcjonowały dwie takie przeprawy. Jedna skierowana była do parowozowni, a druga – od ulicy Grunwaldzkiej (na tłach obecnego dworca PKS) do ul. Sienkiewicza. Po zakończeniu wojny te dwie części połączono.

Super Nowości
Wiedza bierze się z doświadczenia, 
a doświadczenie z obserwacji.
 
#4
Cytat:[Obrazek: Rozbieraj%C4%85-wiadukty-2.jpg]
RZESZÓW.
To pierwszy etap modernizacji stacji kolejowej w stolicy Podkarpacia.
Rozpoczęły się prace przy modernizacji stacji PKP Rzeszów Główny. W pierwszym etapie demontowane są dwa z trzech wiaduktów kolejowych nad aleją Wyzwolenia. Wycięto już drzewa. Mimo tych robót ruch kolejowy z Rzeszowa na zachód i północ odbywa się bez przeszkód po jednym starym wiadukcie.
Na zlecenie PKP Polskie Linie Kolejowe wykonawca tej inwestycji najpierw musi rozebrać przyczółki, żeby w ich miejscu można było budować nowe konstrukcje. Wiadukty mają być odbudowane na grudzień. Tak informuje firma Intop Warszawa. Później ma nastąpić przełożenie ruchu kolejowego ze starego wiaduktu.
Zaplanowano też kolejny etap. Zdemontowany zostanie i odbudowany trzeci wiadukt. Części starych wiaduktów mają trafić na złom. Zgodnie z planem konieczne jest ogrodzenie zewnętrznych pasów jezdni i części pieszej po obu stronach alei Wyzwolenia. Pozostawione jednak zostanie tymczasowe przejście na jednym  z pasów ruchu.
Już obowiązują objazdy na przejeździe przy ul. Konopnickiej, który jest remontowany. Odbudowane zostaną nie tylko wiadukty przy alei Wyzwolenia, ale i powstanie tam nowy przystanek kolejowy – Rzeszów Zachodni. Będą tam dwa perony. Jeden ma być gotowy do końca bieżącego roku, a drugi w maju 2019 r. Przebudowa stacji kolejowej  w Rzeszowie ma w sumie kosztować 200 mln zł i zakończy się w 2021 r.
Super Nowości
Wiedza bierze się z doświadczenia, 
a doświadczenie z obserwacji.
 
#5
Cytat:Modernizacja stacji Rzeszów Główny. Od wtorku z nowego peronu do Jasła

[Obrazek: pkp-696x522.jpg]Zdjęcie: PKP Polskie Linie Kolejowe

Od 19 listopada podróżni będą mogli korzystać z części przebudowanego peronu nr 1 na stacji Rzeszów Główny – poinformowała spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.
Przebudowa peronów trwa od kilku miesięcy. W pierwszej kolejności gotowy będzie peron nr 1, z którego pociągi odjeżdżają w kierunku Jasła. To z tego peronu, częściowo przebudowanego, podróżni będą mogli korzystać od 19 listopada.   
– Docelowo na peronie zamontowane będą nowe wiaty oraz jasne oświetlenie i czytelne oznakowanie – informuje Piotr Hamarnik z PKP PLK. Rozkłady pociągów będą w gablotach, będzie również nowy system nagłośnienia. 300-metrowy peron ma nową nawierzchnię z liniami naprowadzającymi, co ułatwi drogę osobom niewidomym i słabowidzącym.
Modernizowane są też perony nr 1 i 2. One mają być gotowe w styczniu 2020 r. Pasażerowie tymczasowo korzystają z peronu nr 3, którego modernizacja rozpocznie się na przełomie stycznia i lutego i potrwa około pół roku.
Główna stacja w Rzeszowie będzie miała trzy nowe, wyższe platformy. Cały czas trwają prace przy budowie tunelu, który połączy Śródmieście z osiedlem 1000-lecia i zastąpi zabytkową kładkę nad torami. Przejście podziemne będzie miało 137 m. Trwają roboty zbrojeniowe i betonowanie kolejnych segmentów tunelu.
Na peronach zostanie zamontowanych 5 wind i 5 par schodów ruchomych. Roboty toczą się nie tylko od strony dworca, ale także po przeciwnej stronie, przy ul. Kochanowskiego.
Ponadto, od lipca trwa przebudowa wiaduktu kolejowego nad ul. Batorego. Nowa konstrukcja będzie większa od dotychczasowej – jezdnia pod wiaduktem będzie poszerzona do 22 m, zmieni się także wysokość wiaduktu – z 2,8 m do 4,60 m. Układ drogowy przygotuje miasto. Przejazd pod wiaduktem jest zamknięty od 2 września. 
– Pierwsza część wiaduktu zostanie oddana do użytku na przełomie stycznia i lutego 2020 roku. Zakończenie prac planowane jest latem – informuje Piotr Hamarnik.
W ramach trwającej przebudowy stacji Rzeszów Główny powstał już wcześniej nowy przystanek Rzeszów Zachodni nad aleją Wyzwolenia. Przebudowano także przejazd kolejowo-drogowy przy ul. Konopnickiej. Wszystkie prace związane z modernizacją stacji mają się zakończyć w połowie 2021 roku. Będą kosztowały ponad 200 mln zł.

[Obrazek: pkp2.jpg]Zdjęcie: PKP Polskie Linie Kolejowe
https://rzeszow-news.pl/modernizacja-sta...-do-jasla/
Strona : Historia Rzeszowskiej Komunikacji Miejskiej
www.facebook.com/HistoriaRKM
#6
Może nie do końca w temacie ale jak miasto będzie w dotychczasowym tempie pracować nad przebudową układu drogowego ul. Fredry to zostanie on otwarty za 3 lata...
 
#7
Cytat:Tunelem przejdziemy za dwa tygodnie
[Obrazek: tunelem-przejdziemy-1.jpg]Od 25 stycznia podróżni będą mogli dojść gotową częścią nowego podziemnego tunelu do peronu drugiego. Fot. Paweł Dubiel
RZESZÓW. Zakończenie prac przy przebudowie stacji Rzeszów Główny przewidziano na połowę 2021 r.
Na 25 stycznia zaplanowano otwarcie części tunelu łączącego perony, plac Dworcowy i ul. Kochanowskiego. W styczniu oddane zostaną też do użytku dwa nowe perony – nr 1 i nr 2. Przebudowa całej stacji Rzeszów Główny potrwa do połowy 2021 r.
Trwa budowa podziemnego tunelu, który ma zastąpić kładkę nad torami. Przejście od placu Dworcowego w kierunku ulicy Kochanowskiego będzie miało 137 metrów. Z informacji, które przekazał Piotr Hamarnik z biura prasowego PKP PLK wynika, że 25 stycznia otwarte zostanie dojście do peronów przez przejście podziemne. Również od tego samego dnia będzie można już skorzystać z peronów nr 1 i nr 2. W tym terminie rozpocznie się przebudowa peronu nr 3.
Obecnie w drugiej części pierwszego peronu układana jest nowa nawierzchnia i montowana zabytkowa wiata. Na drugim prowadzone są prace wykończeniowe. Wkrótce montowana będzie tam mała architektura i oświetlenie.
Stacja Rzeszów Główny jest przebudowywana od lata ubiegłego roku. Trwają prace przy przebudowie peronów, torach i sieci trakcyjnej. Gotowy jest już od 19 listopada ub. roku tor piąty na pierwszym peronie. Nowy peron ma długość 300 metrów i ma nową nawierzchnię z liniami naprowadzającymi. Odjeżdżają z niego pociągi w kierunku Jasła. Będzie to udogodnienie dla osób niewidomych i słabowidzących. Zamontowano tam wiaty, ławki oraz elektroniczne tablice z rozkładem jazdy. Podróżni korzystają również z nowego przystanku kolejowego Rzeszów Zachodni, który otwarto w czerwcu ub. roku.
Koszty przebudowy stacji Rzeszów Główny to 205 mln zł. Środki w części pochodzą z Krajowego Programu Kolejowego. Zmodernizowany ma być również sam budynek dworca kolejowego. Obiekt ma odzyskać swój wygląd z początku lat 60. XX wieku. Na południowo-zachodniej części wnętrza budynku ma być zawieszony zegar. W obiekcie nie będzie już dodatków na ścianach, które umieszczono tam dziesięć lat temu. To jednak nie jedyne zmiany w środku budynku dworca. Pojawią się ruchome schody oraz podziemne kondygnacje, które będą miały połączenie z nowym tunelem, który poprowadzi do peronów.
http://supernowosci24.pl/tunelem-przejdz...-tygodnie/
Strona : Historia Rzeszowskiej Komunikacji Miejskiej
www.facebook.com/HistoriaRKM


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości